اخبار روز

آیا وقتی زن دوباره ازدواج می کند مستمری او قطع می شود؟


به گزارش مانیبان، به نقل از همشهری، دریافت مستمری بعد از فوت همسر، اقدامی قانونی است که بدون شک برای زن انجام می شود، اما اگر زنی پس از فوت همسرش مجددا ازدواج کند، آیا می تواند به دریافت متوفی شما ادامه دهد. حقوق بازنشستگی شوهر؟ حقوق بازنشستگی؟

حجت محمد حسینی هجیور وکیل دادگستری و وکیل پایه یک دادگستری در این خصوص می گوید: بر اساس قوانین تامین اجتماعی و استخدامی کشور برای کمک به بستگان کارگران و کارمندان پس از فوت این افراد، حقوق آنان به ازای هر چه بیشتر می باشد. بازداشت نشده و از طریق سازمان های حمایتی آنها یعنی سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری به وراث آنها پرداخت می شود. یکی از جمله این ورثه همسر متوفی است.

و می افزاید: از آنجایی که شرایط دریافت حقوق زوجه از متوفی در قانون تامین اجتماعی و قانون کار کشور با یکدیگر متفاوت است، لازم است ابتدا توضیح داده شود که زوجه چه شرایطی دارد. حقوق شوهر متوفی را پس از مرگ او دریافت کنید. مرگ در این دو قانون و سپس بررسی برای استثنا.

این وکیل پایه یک دادگستری می گوید: بر اساس بند یک ماده 48 قانون حمایت خانواده مصوب 1390 میزان حقوق یا مستمری خدمت زوجه دائمی متوفی، فرزندان و سایر وراث قانونی و نحوه تقسیم آن در کلیه کشوری. ، صندوق های بازنشستگی نظامی، تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی برای همسر دائمی متوفی برای احقاق حقوق بازنشستگی می باشد و ازدواج جدید وی مانع از دریافت این حقوق نمی شود. در صورت فوت شوهر بعدی و به همین دلیل زوجه به میزان بیشتری مستمری دو زوج متوفی را دریافت می کند.

حاجیور ادامه می دهد: ازدواج مانع از دریافت مستمری همسران بازماندگان نمی شود. و می افزاید: از سال 1393 که سازمان ثبت احوال حقایق مربوط به مرگ و زندگی را به صورت آنلاین در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داد، عملاً نیازی به مراجعه همسر بازمانده به واحدهای اجرایی این سازمان نیست. از شرایط ادامه پرداخت مستمری.

این وکیل دادگستری تاکید می کند: اما در تبصره ماده فرضی نیز مقرر شده است که برای زوجی که چند زن داشته باشند، در صورتی که متوفی چند زن دائم داشته باشد، حقوق تکلیف یا مستمری به طور مساوی بین آنها و سایر وراث قانونی تقسیم می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا