اخبار روز

آیا وظیفه مهمتری جز بررسی تاثیر نام افراد سریال بر جامعه نداشتید؟

روزنامه جوان نوشت: مرکز پژوهش های سازمان صدا و سیما در نشستی پژوهشی با عنوان نام بردن از افراد در سریال های سیما به این موضوع از منظر نامگذاری اجتماعی پرداخت.

برگزاری نشستی با عنوان نام بردن از افراد در سریال های سیما نشان می دهد که بررسی سریال ها در این مرکز به صورت عمیق و کاوشگرانه دنبال نمی شود و معمولاً عوامل اصلی عدم ارتقای کیفیت تلویزیون را مد نظر قرار می دهد. سری به دلیل تاخیر در ظرفیت پژوهشی.

ظاهرا این اولین بار نیست که تاثیر نام افراد و شخصیت های سریال های تلویزیونی بر جامعه به صورت آماری در مرکز پژوهش های صدا و سیما بررسی می شود. این می تواند مبنایی برای ارزیابی های بعدی باشد و پیش از این شاهد تاثیر سریال هایی مانند تاسیش و دیگر آثار پرمخاطب در نام گذاری بوده ایم.

آیا مرکز تحقیقات صدا و سیما اهمیت و تأثیری که می تواند بر فرهنگ جامعه داشته باشد را درک می کند؟ و اگر اینطور نیست، پس شعار تحول رهبران سازمانی چقدر می تواند واضح باشد؟ عقب ماندگی سریال های تلویزیونی در پرداختن به مقوله فرهنگ مثبت در جامعه و وظایف مربوط به افزایش رشد و آگاهی فرهنگی از طریق رسانه ملی در عرصه های مختلف بر هیچکس پوشیده نیست.

در این فرآیند مرکز پژوهش های صدا و سیما بیش از هر چیز باید موضوعات راهبردی را در کانون توجه و پژوهش خود قرار دهد، اما تمرکز بر موضوعات سطحی باعث شده تا سریال ها و برنامه های تلویزیونی شانس توانمندی خود را از دست بدهند.

با بررسی روند بحث در جلسه در مورد تعیین افراد، به این نتیجه می رسد که هدف از برگزاری چنین جلسه ای اساساً نشان دادن تأثیر مجموعه های سازمان در جامعه است. موضوعی که معمولاً در حوزه روابط عمومی سازمان صداسیما مرتبط تر به نظر می رسد، نه یک مرکز تحقیقاتی مرتبط با سازمانی که از آن کار پژوهشی عمیقی انتظار می رود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا