اخبار روز

آیا واریز مرحله سوم سهام عدالت باطل می شود؟


به گزارش مانیبان به نقل از اکنگر، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اردیبهشت ماه ماه در واکنش به تاخیر شرکت‌ها در واریز سود به حساب صمت، از آغاز خرداد سود مرحله سوم سهام به حساب سهامداران واریز می شود.

وعده وزیر اقتصاد برای واریز 100 درصد سود سرمایه

وزیر اقتصاد در اولین روز خردادماه مصادف با مراسم تشییع پیکر ابراهیم رئیسی در یک برنامه تلویزیونی با تشریح اقدامات دولت، اجرای وعده ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهره مندی از مرحله سوم اقدامات دولت عدالت بدون شک تا قبل از پایان دولت سیزدهم به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

با وجود اینکه کمتر از ده روز تا پایان خرداد ماه باقی مانده است، اما هنوز هیچ یک از شرکت هایی که قرار بود سود سهام خود را به حساب صمت واریز کنند، به تعهد خود عمل نکرده اند و پرداخت فاز سوم سهام عدالت در هاله ای از بلاتکلیفی به سر می برد. .

شرکت ها هنوز سود را به حساب صمت واریز نکرده اند

دیروز ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در تشریح آخرین جزئیات پرداخت سومین مرحله سود سهام عدالت گفت: بر اساس نظارت ها، چندین شرکت سود سهام عدالت را به طور کامل پرداخت نکرده اند. فهرست و اطلاعات ما این شرکت ها را به کمیته تخلفات فرستادیم تا با آنها برخورد کند.

برخورد با شرکت های متخلف

پیش از این رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد اعلام کرده بودند در صورتی که شرکت ها به وعده های خود عمل نکنند با آنها برخورد می شود اما پس از سه ماه شرکت ها اعلام کردند که از نظر نقدینگی وضعیت خوبی ندارند. . و به همین دلیل سود واریز نشده است.

نظارت بر وضعیت اقدامات از طریق سیستم.

بسیاری از سهامداران تاخیر در پرداخت سود سرمایه را دلیل حذف آنها از لیست سهامداران می دانند.

بر اساس اطلاعیه سپرده گذاری مرکزی، سامانه استعلام و انتشار سهام به آدرس www.sahamedalat.ir در دسترس عموم است تا از طریق آن به راحتی به جزئیات و اطلاعات مربوط به سهام خود دسترسی داشته باشید. از جمله مشاهده دارایی های سهام.

روش آزادسازی سهام.

علاوه بر این، در صورت تمایل افراد، می توانند از سیستم اشتراک برای آزادسازی سهام خود استفاده کنند. از سال 2019، صاحبان سهام می توانند سهام خود را بفروشند. بنابراین در حال حاضر صاحبان این سهام اختیار حفظ سهام را دارند و می توانند آن را بفروشند و واگذار کنند.

در مورد وضعیت اقدامات با کد ملی مشورت کنید.

برای دریافت استعلام سهام با کد ملی داشتن کد سجام کافی است. کاربران بازار سرمایه برای دسترسی به اطلاعات باید به سایت صمت به آدرس www.csdiran.ir مراجعه کنند. سپس وارد پورتال ذینفع یکپارچه شده و ثبت نام کنید. پس از تکمیل اطلاعات، کاربران می توانند با کد ملی و رمز عبور وارد پنل کاربری خود شوند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا