اگرچه چای حاوی کافئین و کاتچین است (آنتی اکسیدان های طبیعی که گفته می شود مصرف انرژی و چربی سوزی را افزایش می دهند)، تحقیقات نتایج متفاوتی را در مورد استفاده از چای برای کاهش وزن و کنترل وزن نشان می دهد.

به گزارش سلامت نیوز، تبلیغات زیادی در مورد فواید چای به خصوص نوشیدن چای و کاهش وزن وجود دارد.

چای در کنار آب پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است، زیرا یک نوشیدنی همه کاره است که می توان آن را به صورت گرم یا سرد سرو کرد.

چای همچنین طعم های مختلفی دارد و می تواند به شما در رفع تشنگی، بیدار شدن یا آرامش کمک کند. بنابراین آیا نوشیدن چای واقعا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

آیا چای می تواند متابولیسم را تسریع کند؟

چای به خصوص چای سبز با توانایی خود در تسریع متابولیسم توجه را به خود جلب می کند.

اگرچه چای حاوی کافئین و کاتچین است (آنتی اکسیدان های طبیعی که گفته می شود مصرف انرژی و چربی سوزی را افزایش می دهند)، تحقیقات نتایج متفاوتی را در مورد استفاده از چای برای کاهش وزن و کنترل وزن نشان می دهد. یک متاآنالیز که در سال 2009 در مجله بین المللی چاقی منتشر شد نشان داد که کاتچین های موجود در چای با کاهش وزن متوسط ​​حدود 3 پوند طی 12 هفته مرتبط است.

با این حال، یک بررسی جدیدتر نشان داد که نوشیدن چای سبز با کاهش وزن قابل توجهی مرتبط نیست و تحقیقات بیشتری برای حمایت از این ادعا که چای کمک می کند مورد نیاز است، زیرا بسیاری از مطالعات از غلظت های بسیار بالاتری از کاتچین ها نسبت به نوشیدن چای سبز استفاده کرده اند. . کاهش وزن با افزایش متابولیسم لازم.

در واقع، نوشیدن چای شیرین نشده به شما کمک می کند هیدراته بمانید. این می تواند با جلوگیری از پرخوری ناشی از اشتباه گرفتن تشنگی با گرسنگی به کاهش وزن کمک کند.

فواید نوشیدن چای برای سلامتی

چای ممکن است به طور جادویی متابولیسم شما را افزایش ندهد یا به کاهش وزن شما کمک نکند، اما هنوز هم یک نوشیدنی کاملا سالم است! نوشیدن چای، از جمله دمنوش های گیاهی، فواید زیادی برای سلامتی دارد.

در واقع، چای های مختلف ممکن است فواید زیر را برای بدن شما داشته باشند:

– مشکلات گوارشی را برطرف می کند

– محافظت از سلامت قلب

– کاهش خطر ابتلا به دیابت

– افزایش تمرکز

– بیدار نگهت دارم

– کاهش خطر سکته مغزی

بنابراین حتی اگر چای به کاهش وزن شما کمک نمی کند، دلایل زیادی برای نوشیدن آن وجود دارد.

فواید بی نظیر نوشیدن 3 فنجان قهوه در روز

در یک مطالعه کوچک در مجله Hypertension، نوشیدن چای سیاه، که سرشار از فلاونوئیدها است، با بهبود عملکرد قلب و عروق همراه بود.

مطالعه دیگری از Food & Function نشان داد که چای سیاه و سبز هر دو خطر سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهند. یک مطالعه 13 ساله روی نزدیک به 40000 نفر در هلند نشان داد که افرادی که مکرر چای می نوشند نسبت به افرادی که چای نمی نوشند کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

در حالی که چهار نوع چای واقعی تمایل به ارائه بالاترین غلظت آنتی اکسیدان دارند، دمنوش های گیاهی نیز با سلامت قلب بهتر (به ویژه چای هیبیسکوس) و سایر فواید مرتبط هستند.

در نهایت

اگر چای می نوشید، مطمئن شوید که برخی از فواید آن را با افزودن شکر یا عسل به فنجان صبح یا عصر خود از دست ندهید.

اگر آن را کمی شیرین تر ترجیح می دهید، سعی کنید مقدار محدودی شیرین کننده اضافه کنید. یک چای سبز لاته می تواند حاوی 30 گرم (بیش از 7 قاشق چای خوری) شکر باشد که حدود نیمی از آن شکر اضافه شده است (بعضی از آنها به طور طبیعی وجود دارد). شیر).

علاوه بر این، چای های سرد بسته بندی شده، چای شیرین و ماچا چای لاته همگی می توانند حاوی مقادیر زیادی قند باشند.

شکر اضافه شده کالری اضافی اضافه می کند که حاوی هیچ ماده مغذی نیست و شکر اضافه شده بیش از حد می تواند مانع از کاهش وزن شما شود. هنگام سفارش چای، چه گرم و چه سرد، از انواع شیرین نشده استفاده کنید تا بیشترین فواید غذایی را از چای خود ببرید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما