آیا نوآوری در سلامت زنان سودآور است؟

اینها یافته های گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد و مک کینزی است که از بین بردن شکاف سلامت زنان فرصتی تریلیون دلاری برای بهبود زندگی و اقتصاد ارائه می دهد.

به گزارش ایسنا، مجمع جهانی اقتصاد در واکنش به یافته های این گزارش پیشنهاد «اتحاد جهانی برای سلامت زنان» را برای پر کردن شکاف سلامت زنان مطرح کرد. هدف این اتحاد نه تنها بهبود زندگی میلیاردها نفر است، بلکه بر اساس شواهدی مبنی بر اینکه سلامت بهتر با رفاه اقتصادی مرتبط است، به جوامع و اقتصادها به عنوان یک کل نیز سود می رساند. تا به امروز، 42 سازمان به اتحاد جدید ملحق شده اند و 55 میلیون دلار برای بهبود سلامت زنان متعهد شده است.

در زیر به برخی از نوآوری هایی که بر تغییر سلامت زنان تأثیر می گذارند اشاره شده است. اینجاست که تحقیقات، آگاهی بیشتر و بودجه می‌تواند به رفع شکاف کمک کند.

واکسن HPV

سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع در بین زنان در سراسر جهان است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیش از 600000 مورد جدید و 342000 مرگ در سال 2020 ثبت شده است. نزدیک به 9 مورد از هر 10 مورد از این مرگ ها در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​رخ داده است.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که بیشتر سرطان‌های دهانه رحم ناشی از عفونت‌های مکرر با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که به عنوان یک بیماری مقاربتی طبقه‌بندی می‌شود. یکی یکی از راه های موثر برای پیشگیری از عفونت و سرطان دهانه رحم و سایر سرطان های ناشی از HPV، واکسیناسیون در سنین 9 تا 14 سالگی است. اگر هر زن یا دختری واکسینه می شد، سالانه از 350 هزار مرگ جلوگیری می شد.

راهکارهای تنظیم خانواده

بر اساس نتایج تحقیقات اخیر، میزان بارداری ناخواسته در جهان در 30 سال گذشته کاهش یافته است. اما تفاوت های قابل توجهی در این کاهش وجود دارد و برخی از بزرگترین اختلافات بین بارداری های برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد.

پد پلاستیکی برای تشخیص از دست دادن خون پس از زایمان

یکی دیگر از آمارهای خیره کننده در مورد سلامت زنان این است که سالانه 70000 مادر جدید پس از زایمان خونریزی می کنند و جان خود را از دست می دهند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که خونریزی پس از زایمان علت اصلی مرگ و میر مادران در سراسر جهان است.

یک کارآزمایی بالینی که ترکیبی از مداخلات خونریزی پس از زایمان توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی با پوشش های پلاستیکی در چهار کشور آفریقایی بود، منجر به کاهش 60 درصدی خونریزی شدید در میان زنان شد.

اقدامات ساده ای مانند موارد فوق می تواند فواید زیادی برای جامعه داشته باشد. محققان خاطرنشان کردند که به ازای هر دلار سرمایه گذاری در سلامت زنان، سه دلار در واقع به جامعه باز می گردد. این نه تنها یک سرمایه گذاری برای سلامت زنان است، بلکه یک سرمایه گذاری بسیار هوشمندانه در جامعه است. اگر زنان سالم باشند، جامعه نیز سالم خواهد بود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *