اخبار روزاخبار روز سینما

آیا تعطیل شدن شبکه جام جم واقعیت دارد؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیران سازمان صداوسیما می خواهند شبکه جهانی جام جم را حذف کنند.

تسنیم: چندی پیش خبری مبنی بر تعطیلی برخی از شبکه های تلویزیونی برای بهینه سازی ساختمان شیشه ای منتشر شد. نام دو شبکه جدی‌تر شد و آن شبکه‌های «شما» و «ایران کالا» بود که این اتفاق افتاد.

حتی نام های دیگری مانند شبکه تماشا و سلامت نیز مطرح شد.

حالا خبرهایی به گوش می رسد که ظاهرا شبکه جام جم قرار است تعطیل شود. گفته می شود دلیل اصلی حذف این شبکه تلویزیونی از سوی مدیران، کمبود مخاطب است.

شنیده ها حاکی از آن است که برخی از صدا و سیما معتقدند در صورت نیاز به اجرای برنامه ای در حوزه ایرانیان خارج از کشور، این رویداد به فضای برودبند (تلوبیون و فضای مجازی) منتقل می شود.

مخاطبان اصلی شبکه جام جم ایرانیان خارج از کشور هستند. جام جم همانطور که از سوی این زنجیره اعلام شده است به ایجاد برنامه های تعاملی و انتشار واقعیت های اجتماعی و سیاسی ایران برای پرهیز از هرگونه سرمایه گذاری برخی شبکه ها و رسانه های خارجی شهرت دارد.

ردپای صداوسیما نشان می دهد که تصمیم به تعطیلی شبکه جام جم توسط برخی مسئولان صداوسیما گرفته شده است، اما باید دید پیمان جبلی رئیس صداوسیما در نهایت این موضوع را تایید و اجرایی می کند و آیا پخش این شبکه متوقف می شود یا خیر. از ماهواره یا نه؟

شبکه جام جم در آذرماه 1376 تاسیس شد. این شبکه دارای سه کانال از اروپا، آمریکا و آسیا می باشد و برنامه های آن از 28 فروردین ماه 1401 به کیفیت HD ارتقا یافت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا