دانستنی ها

آیا می خواهید سالم بمانید؟ این 9 غذا را بخورید

در این مقاله فهرستی از میوه های پر آب به شما معرفی می شود که با مصرف آن ها می توانید از سلامت بدن خود در برابر بیماری ها محافظت کنید.

بر اساس گزارش جهانی اقتصاد، نوشیدن مایعات تنها راه برای هیدراته ماندن در صورت مصرف برخی غذاها نیست و بدن ما به طور کلی حدود 20 درصد از آب مورد نیاز روزانه خود را از طریق مصرف برخی غذاها دریافت می کند.

حتی می توانید مایعات بیشتری بنوشید. در زیر در مورد برخی از غذاهای غنی از مایعات صحبت خواهیم کرد.

* خیار

خیار 95 درصد آب و کم کالری است. خیار همچنین ممکن است به مبارزه با التهاب و حتی کند کردن روند پیری کمک کند. از این میوه می توانید در انواع سالاد استفاده کنید.

* هویج

هویج ترد و متراکم است و فکر نمی کنید پر از مایع باشد، اما حدود 90 درصد آن مایع است. هویج سرشار از بتاکاروتن و آنتی اکسیدان های دیگر است که از شما در برابر سرطان محافظت می کند و قلب شما را قوی نگه می دارد. آنها را به سالاد اضافه کنید و به عنوان میان وعده میل کنید.

* کدو سبز

کدو سبز حاوی 95 درصد مایع است. کدو سبز همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کند، از جمله دو آنتی اکسیدان که برای چشم شما مفید هستند. کدو سبز را می توانید در غذاهای مختلف میل کنید.

* سالاد کاهو

کاهو از 95 درصد آب تشکیل شده است و اگرچه مواد مغذی کمتری نسبت به سایر سبزی ها دارد، اما مواد مغذی مفید بسیاری را برای بدن شما فراهم می کند. علاوه بر فیبر، کاهو همچنین حاوی پتاسیم، منگنز، آهن، کلسیم، منیزیم و فسفر است که از مواد معدنی ضروری هستند که می توانند به سلامت شما کمک کنند.

* اسفناج

اسفناج یک سبزی برگ سبز است که می توان آن را به صورت خام در سالاد یا به عنوان غذای جانبی تفت داد. اسفناج به اندازه کاهو حاوی مایعات نیست، اما سرشار از ویتامین K، فولات، منگنز و منیزیم است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با التهاب و سرطان کمک می کند.

* کرفس

کرفس حاوی 95 درصد آب است. همچنین کالری کمی دارد و ویتامین K، فولات و پتاسیم بالایی دارد. کرفس همچنین برای هضم غذا مفید است زیرا فیبر بالایی دارد و به جلوگیری از التهاب در دستگاه گوارش شما کمک می کند.

* گل كلم

92 درصد گل کلم را آب تشکیل می دهد. همچنین سرشار از ویتامین C، ویتامین K و سایر مواد ضروری است. گل کلم همچنین دارای مواد مغذی دیگری است که ممکن است به کاهش کلسترول و محافظت از شما در برابر سرطان کمک کند. اما نجوشانید، بهتر است سرخ کنید.

* گوجه فرنگیها

آنها از 95 درصد آب تشکیل شده اند و می توانند طعم و شیرینی خاصی را به ساندویچ یا سالاد اضافه کنند. آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله لیکوپن هستند که ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند. آنها همچنین ممکن است به کاهش کلسترول بد (LDL) و بهبود سلامت کلی قلب شما کمک کنند.

* هندوانه

این میوه تابستانی گزینه خوبی برای هیدراته ماندن در هوای گرم است. هندوانه شیرین است اما کم کالری است و می تواند تشنگی شما را رفع کند زیرا 91 درصد آن آب است. مانند گوجه فرنگی، آن ها سرشار از لیکوپن هستند، آنتی اکسیدانی که می تواند از سلول های شما در برابر آسیب خورشید محافظت کند و به سلامت پوست شما کمک کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا