آیا می توان محقق بود و نیازی به نقشه راه نداشت؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

شیما اشانی اشعرییکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران در یادداشتی نوشت: بدون شک بازتاب آنلاین روش مناسب و مناسب برای تحقیق یکی از اساسی ترین اصول تحقیق علمی و آگاهی و آشنایی با این روش ها می باشد. و رویکردها منجر به تحقیقات ارزشمندی شده و مورد توجه قرار خواهند گرفت.

روش تحقیق به زبان ساده و اصولی نوشته دکتر فاطمه شاهرودی کتابی است که سعی دارد روش تحقیق و اصول پایان نامه نویسی را برای دانشجویان به ویژه در رشته های هنری تبیین کند.

این مقاله به بررسی و نقد این کتاب می پردازد. بر اساس یافته های این پژوهش، کتاب روش تحقیق دکتر شاهرودی با دارا بودن نکات مثبتی از جمله پرداختن به سوال پژوهشی و تمرینات خاص، ذکر جداول، مدل صحیح استناد به کتب و مقالات، مجلات و … کلید گمشده در پژوهش دانشجویان هنر را نشان می دهد. روزنامه ها.

تمرکز بر حوزه هنر حائز اهمیت است، این امر کاستی ها و عیوبی از جمله عدم تطابق عنوان با متن کتاب، بی توجهی به اصول اولیه نگارش و ویرایش، اختصار مخل، استفاده از منابع نامعتبر و جامع نبودن برخی مطالب، بدین معنا که در بسیاری از موضوعات، خوانندگان کتاب نمی توانند به ته مطالب دست یابند و از آن بهره لازم را ببرند. آنچه در مورد این کتاب قابل توجه است ابعاد بعد از چاپ مقاله است که نویسنده به خوبی به آن پرداخته است. تمامی این موارد در توضیحات هر قسمت ذکر شده است.

به جرات می توان گفت این کتاب که حاصل سال ها تلاش، تدریس و تحقیق نویسنده است، یکی از کتاب های متعدد موجود در حوزه پژوهش هنر است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *