مطالعه ای روی تقریباً 400000 نفر نشان می دهد که مصرف مولتی ویتامین ها هیچ فایده ای برای کمک به عمر طولانی تری ندارد.

گزارش مهرمحققان دریافتند که در میان افرادی که سابقه بیماری مزمن قابل توجهی نداشتند، هیچ مدرکی برای حمایت از افزایش امید به زندگی در میان بزرگسالان سالمی که به طور منظم مولتی ویتامین مصرف می کردند، وجود نداشت.

در این مطالعه، محققان موسسه ملی سرطان ایالات متحده، داده های سه مطالعه آینده نگر را با میانگین پیگیری 27 سال تجزیه و تحلیل کردند.

بیش از 390000 بزرگسال سالم در این مطالعات شرکت کردند و میانگین سنی این افراد در زمان شرکت در مطالعه تقریباً 61 سال بود. محققان داده هایی را در مورد مصرف مولتی ویتامین شرکت کنندگان جمع آوری کردند.

تقریباً 165000 شرکت‌کننده در طول تقریباً سه دهه پیگیری جان خود را از دست دادند. تقریباً 50000 مرگ به دلیل سرطان، تقریباً 35000 مرگ به دلیل بیماری قلبی و 9275 مرگ ناشی از سکته بوده است.

با این حال، تیم تحقیقاتی هیچ ارتباطی بین مصرف مولتی ویتامین و خطر مرگ در طول دوره مطالعه پیدا نکردند.

در واقع، محققان خاطرنشان کردند: “ما دریافتیم که مصرف روزانه مولتی ویتامین با خطر مرگ 4 درصد بیشتر از عدم استفاده همراه است.”

تیم تحقیقاتی خاطرنشان کرد: یافته های جدید به دنبال چندین مطالعه است که هیچ فایده ای از مولتی ویتامین ها برای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، سرطان یا مرگ گزارش نمی کند.

در حالی که این مطالعه هیچ اثری از مولتی ویتامین ها بر خطر مرگ زودرس نشان نداد، تیم تحقیقاتی گفت: “ما نمی توانیم این احتمال را که مصرف روزانه مولتی ویتامین با سایر پیامدهای سلامتی مرتبط با افزایش سن مرتبط باشد، رد کنیم.”

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما