به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از تسنیم، احمد میدری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: ما نمی توانیم برخی از مشکلات را حل کنیم و تدوین آیین نامه نیز مشکلات را حل نمی کند. مثلا در مورد طبس آیین نامه معدن خیلی خوب نوشته شده ولی امکان اجرای آن وجود ندارد. در مورد مشاغل سخت و زیان آور هم همینطور.

وی افزود: تجهیزات و ماشین آلات کشور فاقد ایمنی و استانداردهای لازم است. اقتصاد معدنی کوچک است و نمی تواند به سطح این حوزه کمک کند. مشاغل سخت و زیان آور هزینه های بسیار بالایی برای دولت و مردم دارد. ما به عنوان یک دولت در این زمینه حمایت می کنیم، اما شرکت ها و مؤسساتی نداریم که بتواند آنها را از شرایط سخت و مضر خارج کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 850 هزار بازنشسته بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شده اند اظهار داشت: این تعداد در حال افزایش است. از این نظر، شورای حفاظت فنی پیشنهاد داده است که کارگران کمتری در شرایط سخت و زیان آور کار کنند. تنها امتیازی که می دهیم بازنشستگی پیش از موعد است، اما حقوق هم باید تغییر کند. برای کارگاه های سخت و زیان ده درجه بندی شغلی انجام شود.

میدری تصریح کرد: در خصوص طبقه بندی مشاغل سخت با کمک کارشناسان وزارت تعاون به راه حلی رسیده ایم که تاکنون به آن توجه نشده بود. سازمان تامین اجتماعی باید در این زمینه سامانه ایجاد کند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما