اخبار روز

سخنان وزیر کار در مورد مشکلات صندوق‌های بازنشستگی!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، وزیر کار درباره مشکلات صندوق های بازنشستگی گفت: بیش از 210 درصد از مطالبات معوق صندوق های بازنشستگی با مصوبه شورای اسلامی پرداخت شد.

بخش تعاون یکی از بخش‌های کلیدی اقتصاد کشور است که با افزودن امکانات، منابع و سرمایه‌های محدود مردم، علاوه بر توسعه مدیریت و تفکر جمعی در قالب تعاونی، سهم بسزایی در توسعه اقتصاد کشور دارد. فعالیت های اقتصادی و بهبود زندگی اجتماعی و فرصت های شغلی: در نگاه اول عامل سرمایه و فرصتی برای مشارکت و خرد جمعی است.

از آنجایی که امروزه بیکاری جوانان یکی از مهم ترین معضلات کشور است، ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان با روش های مختلف اقتصادی از جمله تعاونی امکان پذیر است. باید در نظر داشت که در رشد و توسعه هر کشوری، موضوع فقر و نرخ بیکاری از شاخص های مهمی است که بهبود آنها موجب موفقیت بیشتر در اجرای برنامه های توسعه می شود. شرکت‌های تعاونی یکی از مهم‌ترین سازمان‌های غیردولتی هستند که موفقیت و مزایای آن در برنامه‌های کاهش فقر تحقق می‌یابد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، سهم تعاونی ها در اقتصاد را بر اساس آمار و ارقام 5 تا 6 درصد ارزیابی کرد و گفت: هدف گذاری 25 درصدی سهم تعاونی حداقل است و دولت و مجلس در این زمینه هستند. تصمیم گرفت. اجرای اصل 44 قانون اساسی و تحویل امور به مردم. بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بخش تعاون باید رکن اصلی اقتصاد کشور باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به قوانین زیادی که در حوزه تعاون وجود دارد، گفت: فقط باید عزم خود را برای اجرای قوانین حوزه تعاون به ویژه در حوزه صندوق ها داشته باشیم.

وی افزود: در دو سالی که از دولت سیزدهم می گذرد اقدامات قابل توجهی در وزارت تعاون انجام شده است و همه می دانید که در این وزارتخانه به موضوع صندوق های بازنشستگی توجه زیادی می شود.

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه بیش از 210 همات معوقه از صندوق بازنشستگی با مصوبه شورای اسلامی پرداخت شد، گفت: صندوق ما تا سال گذشته حدود 4 تا 6 همات کسری داشت، اما اکنون که از آن گذشته ایم. پنجمین ماه سال 1402 بدون یک ریال بدهی یا اضافه برداشت بر مشکلات موجود فائق آمدیم.

وی همچنین به استفاده از ظرفیت مشارکت های اقتصادی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار، بخش زیادی از این مشارکت های اقتصادی وابسته به وزارت کار توانسته اند به سود دهی قابل توجهی دست یابند. از سوی دیگر یکی از مشکلات سال گذشته در حوزه تامین دارو بود اما امروز تامین سرم و آنتی بیوتیک حل شده است.

وزیر کار با اشاره به سفر اخیر خود به استان کرمان و کارخانه لاستیک بارز گفت: با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب تلاش می کنیم  در عرصه فعالیت‌های خود به رشد برسیم که تا پایان سال 1405 به رشد 95درصدی خواهیم رسید.

وی گفت: تعاونی‌هایی که با هیئت مدیره مجزا مدیریت می‌شوند شامل تعاونی‌های مسکن، تعاونی‌های اعتبار، تعاونی‌های خانگی و غیره است که صرفاً 5 تا حدود 6 درصد است، این در حالی است که صندوق‌های کشور به‌صورت بالفعل حدود 14 میلیون نفر سهامدار دارد که این رقم در حالت بالقوه به میزان بسیار بیشتری می‌رسد.

تعاونگران بزرگ‌ترین سرمایه‌ بخش تعاون هستند

مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه تعاونی ها و حاکمیت مردمی تحت قانون گزارشی از عملکرد بخش تعاون در دولت سیزدهم ارائه کرد و از تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی درخواست کرد. از شرکت های تعاونی کشور برای پیشنهادات، توانمندی ها، دستاوردها و چالش ها، خود را در این زمینه پیشنهاد دهید.

وی با بیان اینکه “بزرگترین سرمایه بخش تعاون تعاونی های عزیزی هستند که حامی کارگران و مردم هستند، به همین دلیل این ظرفیت نیازمند حمایت آنهاست” و گفت: یکی از تعاونی های فعال در حوزه مدیریت مدارس در این جلسه تاکید کرد. او 38 سال است که در مدیریت مدرسه فعالیت می کند. تعاونی پرداخت کرده است، گفت: اکنون 230 عضو تعاونی هستیم و 2500 دانش آموز داریم که می توان گفت از این طریق اشتغال پایدار ایجاد شده است.

منبع: تسنیم


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا