دانستنی ها

آیا قهوه بدون کافئین بی خطر است؟

قهوه بدون کافئین با داشتن کافئین بسیار کم، اغلب به عنوان جایگزین سالم تری برای قهوه معمولی معرفی می شود. با این حال، در ماه های اخیر نگرانی هایی مبنی بر استفاده از ماده شیمیایی به نام متیلن کلراید برای تولید این نوع قهوه به وجود آمده است. برخی فکر می کنند این ماده خطرناک است.

بحث در مورد خطرات بالقوه سلامتی قهوه بدون کافئین در دسامبر 2023 آغاز شد، زمانی که گروه های حامی سلامت، از جمله صندوق دفاع از محیط زیست (EDF) از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) خواستند استفاده از متیلن کلراید را ممنوع کند. این ماده شیمیایی به طور گسترده در فرآیند تولید قهوه بدون کافئین استفاده می شود.

در دادخواست آنها آمده است که متیلن کلراید به همراه سه ماده شیمیایی دیگر با سرطان در انسان و حیوانات مرتبط بوده و بنابراین استفاده در غذا خطرناک است. در حال حاضر، FDA سطوح متیلن کلرید را در دانه‌های قهوه بدون کافئین کمتر از 10 قسمت در میلیون (ppm) مجاز می‌داند، اما در حال بررسی درخواست گروه برای ممنوعیت کامل این افزودنی است.

همچنین در ماه آوریل، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) استفاده تجاری از متیلن کلراید را به دلیل خطرات بهداشتی برای کارگران ممنوع کرد.

با وجود این نگرانی ها، کارشناسان معتقدند نگرانی ها در مورد متیلن کلرید در قهوه بدون کافئین تا حدودی اغراق آمیز است.
در زیر، کارشناسان سطح قرار گرفتن در معرض متیلن کلراید و ایمنی مصرف قهوه بدون کافئین را مورد بحث قرار خواهند داد.

متیلن کلراید چیست؟

متیلن کلراید یک مایع بی رنگ با کاربردهای صنعتی متنوع است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استفاده از آن را در تولید برخی مواد غذایی از جمله قهوه بدون کافئین تایید کرده است.

متخصص تغذیه دکتر. تیلور والاس توضیح می دهد که متیلن کلرید برای حذف کافئین از دانه های قهوه استفاده می شود. دانه های قهوه ابتدا در آب جوشانده می شوند و سپس با متیلن کلراید شسته می شوند تا کافئین از بین برود. سپس دانه ها را خشک کرده و در دمای بالا برشته می کنند تا تقریباً تمام متیلن کلرید باقیمانده حذف شود.

آیا متیلن کلراید خطرناک است؟

متیلن کلراید با سرطان مرتبط است و به عنوان یک سرطان‌زای احتمالی برای انسان شناخته شده است. قرار گرفتن در معرض این ماده در محل کار ممکن است خطر ابتلا به سرطان، قلب، کبد و مشکلات عصبی را افزایش دهد.

با این حال، کارشناسان فکر می کنند که میزان متیلن کلرید در قهوه بدون کافئین بسیار کم است و خطر جدی برای سلامتی ندارد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده استانداردهای سختگیرانه ای را برای میزان مجاز متیلن کلراید در غذاها تعیین کرده است.

انتخاب یک فنجان قهوه ایمن و سالم

اگرچه متیلن کلرید می تواند خطرناک باشد، اما به مقدار بسیار کمی در قهوه بدون کافئین یافت می شود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف متوسط ​​قهوه بدون کافئین با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط نیست.

با این حال، اگر نگران هستید، می توانید مارک های قهوه بدون کافئین را انتخاب کنید که از روش های دیگری برای حذف کافئین استفاده می کنند.

آخرین کلمه

مقدار متیلن کلرید در قهوه بدون کافئین بسیار کم است و خطر جدی برای سلامتی ندارد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده استانداردهای سختگیرانه ای را برای میزان مجاز متیلن کلراید در غذاها تعیین کرده است.

اگر نگران هستید، می توانید مارک های قهوه بدون کافئین را انتخاب کنید که از روش های دیگری برای حذف کافئین استفاده می کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا