اخبار روز سینما

آیا قاتل دیگری در قتل داریوش مهرجویی و همسرش پیدا شده است؟







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، روز گذشته انتشار خبری مبنی بر بازگشت پرونده قتل مهرجویی و وحیدا محمدی فر به دادسرا در شبکه های مجازی سروصدا به پا کرد. منوچهری، وکیل این پرونده گفت: ابهامات پرونده همچنان پابرجاست و احتمال می رود فرد دیگری در قتل داریوش مهرجویی و همسرش دست داشته باشد. آیا راز جدیدی از قتل مهرجویی فاش می شود؟ آیا قاتل دیگری هم هست که فرار کرده باشد؟ کاربران شبکه های اجتماعی این را نوشته اند اما هنوز چیزی مشخص نیست.

در رسانه ها منتشر شد و متهم ردیف اول به اعدام محکوم شد. اما در همان زمان وکیل پرونده توضیح داد که تصمیم دادگاه عجولانه بوده و همچنان ابهامات زیادی در پرونده وجود دارد و نیاز به تحقیقات بیشتر است. موضع خانواده و وکیل مهرجویی پرونده را به دیوان عالی کشور کشاند و حالا در خبری که دیروز منتشر شد، دیوان عالی کشور اعلام کرده است که این پرونده نیاز به بررسی بیشتر دارد و دادسرا باید ابهامات پرونده را روشن کند.

انتخاب وکیل

دیوان عالی کشور با قبول ایرادات وکیل خانواده مهرجویی اعلام کرد که تحقیقات ناقص بوده است. وی دستور داد تا رسیدگی به ایرادات مطرح شده تکمیل و پرونده برای رفع این ایرادات مجدداً به دادسرای فردیس ارجاع شود. ایراداتی که «احتمال وجود شخص دیگری یا چاقو را فرض می کند»… این پرونده زمانی اهمیت پیدا می کند که به گفته وکیل پرونده، تناقضات فراوانی در اعترافات متهم مرحله اول وجود داشت و وی اظهار داشت که این در اعترافات او قتل واقعی نیست.

اظهارات جدید وکیل

پس از انتشار این خبر، منوش منوچهری وکیل پرونده قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر درباره آخرین جزئیات این پرونده گفت: دیوان عالی کشور با قبول ایرادات وارده به پرونده، پرونده را برای رسیدگی بیشتر ارجاع داد. و بررسی تحویل دادسرای عمومی شد وی با توجه به ادامه رسیدگی به این پرونده افزود: در حال حاضر رسیدگی مجدد به این پرونده تقریبا آغاز شده و در حال انجام است. برای یافتن جزئیات بیشتر باید صحنه جرم را دوباره بررسی کنید. این وکیل دادگستری درباره وضعیت فعلی متهمان پرونده گفت: متهمان هم اکنون در زندان هستند و باید تحقیقات تکمیلی از آنها انجام شود. منوچهری در پاسخ به این سوال که آیا در زمان رسیدگی مجدد به پرونده قتل داریوش مهرجویی و وحیدا محمدی فر، احتمال اضافه شدن متهم دیگری وجود دارد، گفت: این موضوع بستگی به روند تحقیقات دارد و ممکن است متهم دیگری وجود داشته باشد. مهم این است که آیا روند تحقیقات موفقیت آمیز است یا خیر، گزارش ها تکمیل می شود و ما می بینیم که از تحقیقات چه می شود.

وکیل پرونده در گفتگو با رسانه ها فهرستی از ابهامات و ایرادات موجود در این پرونده را در اظهارات خود ارائه کرده بود. اکنون که دیوان عالی کشور همه یا بخشی از ایرادات را پذیرفته است، فهرست مورد نظر بار دیگر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. عمده‌ترین کاستی‌هایی که در این فهرست مشخص شده عبارتند از: شهرک محل سکونت مرحوم مهرجویی دارای درب ورودی و نگهبان بوده و مجهز به دوربین‌های مدار بسته بوده است. اما این دوربین ها تایید نشده اند و در صورت تایید در پرونده موجود نیستند. یکی توسط متهم با راهنمایی خود متهم کشف شد یکی در این میان خون فرد مقابل پاک بوده و در آزمایشات انجام شده توسط پلیس آگاهی فراجا و پزشکی قانونی، خون متوفی مهرجویی در هیچ کدام مشاهده نشده و فقط خون خانم خانم. محمدی فر روی آن باقی ماند که بر اساس نظریه همان منابع احتمال وجود چاقوی دیگری وجود دارد.

آنچه مونا مهرجویی از لحظه ورود به قتلگاه پدر و مادرش توجه او را به خود جلب کرد، لباسی بود که پدرش بر تن داشت. این یک لباس رسمی بود که فقط در مواقعی که مجبور بود می پوشید چه برسد به شب در خانه خودش. بر اساس محتویات پرونده، اپلیکیشن های تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام خانم محمدی فر بلافاصله پس از جنایت حذف شد، هرچند که وی تا آخرین ساعات زندگی از آنها استفاده می کرد و برای مونا یا سایر دوستانش پیام ارسال می کرد. حتی برخی از پیام های مونا در آستانه ورود به ویلا دریافت نشد و با وجود کشف تلفن همراه با دستگاه کشتار، تحقیقات کافی برای بازیابی این اپلیکیشن ها و تایید اطلاعات آن ها انجام نشد. سرقت جاروبرقی یا مطالبه 30 میلیون تومان هیچکدام از این موارد منطبق بر پرونده نیست و انگیزه متهم از جنایت کذب محض و… است.




آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا