اخبار روز سینما

آیا قاتل داریوش مهرجویی از همسرش کینه ورزی داشت؟

داریوش مهرجویی و همسرش وحیدا محمدی فر در ویلای شخصی خود در کرج به قتل رسیدند. چندی پیش همسر داریوش مهرجویی گزارش داد که فردی او را با چاقو تهدید کرده و درخواست کمک کرده است. داریوش مهرجویی از کارگردانان بزرگ سینمای ایران بود. داریوش مهرجویی سال ها با فریار جواهریان زندگی کرد و پس از جدایی از او با وحیدا محمدی فر نویسنده ازدواج کرد و در نهایت هر دو با هم به قتل رسیدند. داریوش مهرجویی او فیلم های ماندگاری مانند هامون و قنطورس ساخته است.

روزنامه اینترنتی فراز با انتشار ویدئویی گزارش کاملی از جزئیات درگذشت دلخراش داریوش مهرجویی و همسرش منتشر کرد.

وقتی آن دو یا چند غریبه وارد خانه شدند، آن روسری پارچه ای مثل همیشه دور مچ مهرجویی بود. اولین شاهدان جسد غرق در خون نیز آن دستمال را دیدند. پس دست و پای او بسته نبود، همچنان که اثری از بسته بودن دست و پای همسرش نبود. این دو یا چند غریبه دست و پا شکسته اند و دست همسرش وحیده محمدی فر از آرنج تا پشت خم شده است. می گویند شاید وقتی گلویش را بریده اند، آرنجش شکسته است. چون وقتی به بالای بدنش رسیدند سر همسرش فقط در پوست پشت یقه بود. گلوی مهرجویی هم بریده بود، اما نه به عمق گلوی همسرش. گویی نفرت نسبت به غریبه ها نسبت به همسرش عمیق تر است. البته سر مهرجویی از پشت با جسم سختی اصابت و له شد. این وفادارانه ترین روایت از فاجعه ای است که اولین شاهدان پس از نیروهای آمبولانس برای ما گفتند و شب قبل در خانه داریوش مهرجویی کارگردان و نویسنده مشهور رخ داد.

از نگرانی ساده مونا تا مواجهه با اجساد پدر و مادرش

با بازیگر معروف حامد بهداد وارد شهرک شدیم. نیمه شب یکشنبه است. شهرک بزرگ است و خانه مهرجویی درست در انتهای یکی از کوچه هایش قرار دارد. گفته می شود ناصر ملک مطیعی بازیگر فقید سینما نیز در این کوچه زندگی می کرده است. جلوی خانه پر از ماموران اطلاعاتی یونیفرم پوش شده است. اجساد اخیراً یعنی حدود نیمه شب بیرون آورده شدند. اما دادستان فردیس کمی بعد از سه بعدازظهر از خانه مهرجویی که اکنون محل جنایت است خارج می شود. پلیس چند ساعتی است که اینجاست. اندکی بعد مونا دختر نوجوان مهرجویی وارد خانه شد و به جای آغوش پدر و مادرش اجساد آنها را پیدا کرد. البته قبل از این حدود دو ساعت متوجه آنها نشد. همین عدم اطلاع او را نگران کرد و با راننده مورد اعتماد خانواده تماس گرفت تا او را به خانه برساند. وقتی کلید را چرخاند، اجساد خونین را دید و بلند فریاد زد. این چیزی است که راننده مورد اعتماد خانواده به ما می گوید. بعد با پلیس تماس می گیرند و ماجرا ادامه پیدا می کند.

100 دقیقه جهنم

ناصر خاکی، دادستان فردیس، مستقیماً در مقابل درب منزل و در جمع عزاداران مهرجویی اعلام کرد که قتل حداقل بین ساعت 22 تا 22:30 رخ داده است. یعنی فاجعه 100 دقیقه طول کشید. اما هنوز نمی دانیم مهرجویی و همسرش در آن 100 دقیقه جهنمی چه زجر کشیدند. آیا در آن 100 دقیقه شکنجه شدند یا قاتلان در پایان آنها را کشتند؟ فقط می دانیم که این قتل احتمالاً پس از باز کردن گاوصندوق در خانه رخ داده است. دادستان فردیس می گوید که آثار سرقت در خانه مشهود بوده و حتی طلاها از دست خانم محمدی فر گرفته شده است. اما دزدی بخش ثانویه این فاجعه است. چون مأموران پلیس می گویند رایج ترین چیز در شهر مشکین آباد «زیبادشت شمالی» خانه خالی است. از سوی دیگر چند روز قبل از این فاجعه، همسر مهرجویی در اینستاگرامش استوری از فردی که لهجه ایرانی ندارد به خانه اش حمله کرده و او را با چاقو تهدید می کند. بستگان و همسرش نیز به ما می گویند که این درگیری احتمالاً سابقه ای با آن فرد خارجی داشته است. قبل از این حمله، آنها حدود 10 ماه در حالی که اخیراً در فرانسه بودند در خانه خود مورد سرقت و سرقت قرار گرفته بودند.

خانه ای منزوی که فاجعه بود

همه شواهد نشان می دهد که روستای مهرجویی فاقد امنیت بوده است. جایی که قرار بود پناهگاه سالمندی این کارگردان 84 ساله و مکانی برای آرامش و شادی او باشد، برای او و همسرش به فاجعه تبدیل شده است. بالای درب ورودی فقط یک دوربین مداربسته وجود دارد و دیوارهای خانه بیشتر شبیه نرده است. جلوی خانه یک بیابان بزرگ و متروک است و در سمت راست دیوارهای شهر است که پشت آن نیز یک بیابان وجود دارد. این بدان معناست که قاتلان به راحتی از بیابان متروکه در تاریکی وارد خانه شدند. هیچ در و پنجره ای شکسته نشد و این بار به راحتی وارد خانه شدند. در حالی که به نظر می رسد همسر مهرجویی درب خانه را بسته و زندگی غریبه ها را ناامید کرده است. دادستان ها می گویند دوربین مدار بسته هنوز بررسی نشده است، اما جانیان ممکن است حتی از کنار آن رد نشده باشد. جلوی خانه و پشت دیوارهای شهر تا چشم کار می کند کویر است.

مردی که برای شهرت ساخته شده است

این همه روایت قبل و بعد از 100 دقیقه جهنم است. این روایت با تحقیقات پلیس آگاهی تکمیل خواهد شد. چه کسی پشت این جنایت است؟ همسر مهرجویی با چه کسانی درگیر بود و ماجرای این درگیری به کجا رسید؟ آیا آنها دستگیر خواهند شد؟ اینها سوالاتی است که کم کم به آنها پاسخ داده می شود. اما یک چیز با داریوش مهرجویی و وحیدا محمدی فر به خاک سپرده می شود. چیزهایی مانند آن وحشت وصف ناپذیر مواجهه با موجودات غیر انسانی. شاید آرزوی معجزه ای مثل «هامون» در آن لحظات وحشت داشت. گویی او برای شهرت آفریده شده و زندگی و حتی مرگش همیشه در یادها خواهد ماند.

ویدئوی این گزارش را در زیر مشاهده کنید:

آیا قاتل داریوش مهرجویی افغان بود؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: نقش اتباع غیر ایرانی در قتل مهرجویی و همسرش که شب گذشته در ویلای خود در حوالی کرج به قتل رسیدند مشخص نیست و این ادعا ثابت نشده است. تایید شد .

سیروس دهقان شیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قاتل یا قاتلان این حادثه هنوز شناسایی نشده اند و تحقیقات پلیسی با جدیت آغاز شده است.

وی گفت: نتیجه رسیدگی به این قتل در اسرع وقت به اطلاع مردم خواهد رسید.

داریوش مهرجویی

ماجرای حمله با چاقو به همسر داریوش مهرجویی

چندی پیش وحیدا محمدی فر نویسنده سرشناس در اینستاگرام شخصی خود در تشریح این حادثه هولناک اعلام کرد که فردی او را با چاقو تهدید کرده و نوشته بود: همسر داریوش مهرجویی پیشکسوت هنر این دیار، تهدید با چاقو توسط یک غریبه؟

همسر داریوش مهرجویی با اشاره به اینکه آنها اخیرا سرقت شده اند، تاکید کرد: اخیرا دو قنطورس با نام و عکس بهرام رادان و داریوش مهرجویی از آنها سرقت شده است که سرقت و غیرقانونی است.

نوشته وحیده محمدی فر را ببینید:

4DADA931-A901-423D-B648-E5ABF41F856C-626x1024آیا قاتل داریوش مهرجویی از همسرش کینه ورزی داشت؟آیا قاتل داریوش مهرجویی از همسرش کینه ورزی داشت؟

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا