علائم بیش فعالی در دخترها و پسرها را بشناسید / چگونه بیش فعالی را از شیطنت تشخیص دهیم؟

به گزارش ایسنا، بی توجهی و عدم توجه به علائم بیش فعالی در کودکان، علاوه بر به تعویق انداختن درمان، می تواند منجر به تداوم این اختلال در بزرگسالی و بروز مشکلات عدیده ای در روابط اجتماعی و موقعیت های شغلی افراد شود. والدین این اختلال هستند اگر اگر به موقع تشخیص داده شوند می توانند با کنترل این اختلال آینده روشنی را برای فرزند خود رقم بزنند.

کودکان بیش فعال گروهی از کودکان با ویژگی هایی مانند بی قراری، تمرکز ضعیف و فعالیت زیاد هستند. این رفتارها می تواند برای خود کودکان، والدین و معلمان چالش برانگیز باشد. اختلال کمبود توجه و بیش فعالی (ADHD) یکی یکی از شایع ترین مشکلات در بین کودکان است و می تواند عملکرد تحصیلی و اجتماعی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

برای والدین و مربیان مهم است که با شناخت علائم و ویژگی های این اختلال به کودکان در مدیریت رفتارشان کمک کنند. حمایت عاطفی و ایجاد محیط مناسب نیز می تواند به کاهش استرس و بهبود کیفیت زندگی این کودکان کمک کند.

در این زمینه، آگاهی و آموزش لازم برای شناخت و درمان این مشکلات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما به دنبال پاسخی برای سوالاتی هستیم که والدین و مراقبان کودکان بیش فعال ممکن است داشته باشند. از تشخیص و درمان گرفته تا تکنیک های موثر برای مدیریت رفتار این کودکان. با ما همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم و راه حل های علمی و عملی را بررسی کنیم.

علی همتیار به این موضوع اشاره می کند بیش فعالی در کودکان به سه نوع تقسیم می شود: وی تصریح کرد: عموماً در خانواده ها نوعی وجود دارد که کودک بسیار شلوغ است، نمی تواند صبر کند، پرحرف است و بین حرف های دیگران این ور و آن ور می پرد. در پسران شایع تر است.

وی با بیان اینکه نوع معمولی کودک تکانشی است، تصریح کرد: کودکان این نوع بدون فکر کارهایی را انجام می دهند و می توانند عواقب خطرناکی داشته باشند.

روانشناس تربیتی نوع دوم در دختران شایع تر است; وی کودکانی بسیار ساکت، آرام و کند را یافت و اذعان داشت: این کودکان در گوش دادن سر کلاس، رعایت دستورات مشکل دارند و در خانواده ها به دلیل عدم تمرکز حواس پرت شناخته می شوند.

شایع ترین شکل بیش فعالی چیست؟

همتیار با بیان اینکه شایع ترین نوع بیش فعالی ترکیبی از نوع اول و دوم است، گفت: در این مدت با کودکانی سروکار داریم که هم مشغله و هم مشغله دارند و رفتارهای بی احتیاطی و بدون تمرکز دارند.

وی با اشاره به اینکه راه تشخیص کودک بیش فعال به اطلاعات والدین و مربیان کودک بستگی دارد، تصریح کرد: راه اصلی تشخیص این مشکل تماس با متخصص و انجام تست های متناسب با گروه سنی فرد است.

تشخیص بیش فعالی با کمک روانپزشک

این روانشناس تربیتی به خانواده ها توصیه کرد: با کمک روانپزشک، بیش فعالی دوران کودکی را تشخیص داده و پس از تایید پزشک و تشخیص نیاز به دارو، مسیر درمان را طی کنند.

همتیار با بیان اینکه داروها در درمان بیش فعالی به چند گروه تقسیم می شوند، تصریح کرد: یک دسته از داروها به آرامش کودکان کمک می کرد که باعث کاهش خاطرات خانواده از کودک شد و در گروهی دیگر داروها به افزایش دقت و تمرکز بیشتر کمک می کرد. کودک

وی با اشاره به اینکه پس از تشخیص دارودرمانی توسط روانپزشک، چهار درمان موازی برای کودکان مورد نیاز است، تصریح کرد: این چهار درمان شامل آموزش نحوه برخورد صحیح با کودک، تقویت کودک و سطح عملکرد کودک است. همچنین آموزش معلمان و مربیان کودک در برخورد با کودک و رفتار مناسب او بیش فعال می شوند.

بیش فعالی اختلالی است که هیچ درمانی برای آن وجود ندارد

این روانشناس تربیتی بیش فعالی را یک اختلال عصبی دانست و گفت: بیش فعالی یک بیماری نیست، بنابراین با توجه به دانش روز دنیا درمان ندارد و تنها با روش های صحیح می توان از شدت آن کاسته شد.

همتیار به ضرورت و اهمیت دارودرمانی و درمان های جانبی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کاهش بیش فعالی و عدم کنترل آن منجر به لجبازی مقابله ای به معنای لجبازی با تداوم و بروز سایر اختلالات در فرد می شود.

عدم کنترل بیش فعالی منجر به مشکلات رفتاری می شود

وی پیدایش اختلال رفتاری را در نتیجه ایجاد بیش فعالی و ناتوانی در کنترل آن برشمرد و افزود: این اختلال باعث بروز مشکلاتی در منزل و بروز حوادثی مانند گم شدن اشیاء قیمتی، پول و مانند آن می شود که منجر به بروز مشکلاتی در منزل می شود. این بدان معنی است که جامعه خود را نشان می دهد.

این روانشناس تربیتی با اشاره به اینکه بخشی از زندانیان در زندان ها افراد بیش فعالی هستند که در آن زمان شناسایی و درمان نشدند، ادامه داد: نیاز به درمان و آموزش کافی در برخورد با افراد بیش فعال جامعه است. یکی یکی از عوامل کاهش آسیب های اجتماعی است.

همتیار با بیان اینکه کودکان بیش فعال دارای سه باتری انرژی و سایر کودکان دارای یک باتری انرژی هستند، تصریح کرد: از دلایل جنجال و سردرگمی در رابطه افراد بیش فعال با محیط زیست می توان به این نکته اشاره کرد که باتری های انرژی افراد بیش فعال به طور کامل نیست. مرخص شد .

شنا راهی برای کنترل بیش فعالی است

v یکی راه های آزادسازی انرژی اضافی در کودکان بیش فعال آن را یک ورزش دانست و گفت شنا یکی این یکی از بهترین ورزش ها برای کودکان بیش فعال است زیرا شنا تمام قسمت های بدن را درگیر می کند و به آزاد شدن انرژی کمک می کند.

این روانشناس تربیتی با اشاره به اینکه کودک بیش فعال می تواند مانند یک کودک عادی موفق زندگی کند، ادامه داد: حتی بیش فعالی را می توان یک امتیاز در بین افراد دانست چرا که فرد بیش فعال دارای مهارت هایی است که به موقع قابل تشخیص و درمان است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما