اخبار روز

آیا طلا گران می شود؟


کاهش ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و امید به توقف افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی، از قیمت طلا حمایت کرده است.

به گزارش مانیبان به نقل از رویترز، هر اونس طلا امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته 1980 دلار و 82 سنت معامله می شود. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.13 درصد کاهش به 1984 دلار و 70 سنت رسید.

تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا دوباره افزایش می یابد و به 2000 دلار می رسد، اما قبل از آن کاهش قیمت دیگری را تجربه خواهد کرد.

سرمایه گذاران به طور فزاینده ای انتظار دارند که فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره که از قیمت طلا حمایت می کند، دست بردارد. عملکرد طلا به داده های اقتصادی آتی و واکنش بازار به این داده ها بستگی دارد.

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه اکتبر بدون تغییر بود و تعداد آمریکایی هایی که درخواست های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کردند بیش از حد انتظار در هفته گذشته افزایش یافت. بنابراین، بازارها احتمالاً نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را در ماه می سال آینده کاهش خواهند داد.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش ارزش دلار و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا می شود. کاهش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان ارزانتر می کند و میل به آن را افزایش می دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.34 درصد کاهش به 23.85 دلار رسید و پلاتین با 0.58 درصد افزایش به 902.72 دلار رسید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا