اخبار روز

آیا سناریوهایی که ترامپ در صورت محکومیت یا زندانی شدن با آنها روبرو می شود مانع از رسیدن او به کاخ سفید می شود؟

رسول سلیمی: قانون اساسی حداقل شرایط را برای ثبت نام ریاست جمهوری تعیین می کند. شما باید حداقل 35 سال سن داشته باشید، شهروند ایالات متحده باشید و حداقل 14 سال در ایالات متحده زندگی کرده باشید. هیچ محدودیتی بر اساس شخصیت، وابستگی سیاسی یا سابقه کیفری وجود ندارد. در حالی که برخی از ایالت ها مجرمان را از نامزدی برای مناصب ایالتی و محلی منع می کنند، این قوانین در مورد دفتر فدرال اعمال نمی شود و همه شهروندان ایالات متحده آزادند تا برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام کنند.

اگر پس از ثبت نام افراد در یکی از ایالات بلند شوید یکی توسط احزاب آمریکا برای معرفی نامزد برای نامزدی در انتخابات. این مهم ترین قسمتی است که مردم باید احزاب را بر اساس مهارت های خود قانع کنند و ویژگی های حمایت حزبی را داشته باشند تا دولت آنها را به عنوان نمایندگان حزب بشناسد.

از این رو احزاب جمهوری خواه و دموکرات حضور مردم در انتخابات سراسری هر ایالت را تضمین کردند و احزاب به مقامات مسئول در انتخابات دستور می دهند که نام نماینده حزب را به مردم اعلام کنند.

ترامپ گفته است که در دادگاه منهتن نسبت به 34 موردی که محکوم شده است تجدید نظر خواهد کرد، روندی که احتمالاً پس از انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ادامه خواهد داشت و حتی اگر محکومیت او در مورد احتمال جریمه، مجازات زندان و موارد دیگر تایید شود، پابرجا خواهد ماند. مشروط یا نظارت فراتر از مجازات حبس خواهد بود.

الزامات قانونی برای نامزدهای ریاست جمهوری از سال 1789، زمانی که جورج واشنگتن به عنوان اولین رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد، تغییر نکرده است. کارشناسان حقوقی در آمریکا می گویند ترامپ به دلیل سن، نداشتن سابقه کیفری و عوامل دیگر بعید است به زندان برود و تجزیه و تحلیل هزاران پرونده نشان داده است که تعداد بسیار کمی از متهمان به همان جرم به زندان محکوم شده اند.

کارشناسان تخمین می زنند که تقریباً از هر 10 نفر که به دلیل جعل سوابق تجاری محکوم می شوند، یک نفر زندانی می شود، اگرچه این موارد معمولاً شامل سایر جرایم نیز می شود. در چنین شرایطی، ترامپ حتی در صورت زندانی شدن، باز هم از نظر قانونی واجد شرایط نامزدی برای ریاست جمهوری خواهد بود. بنابراین در قانون اساسی هیچ چیزی مخالف آن نیست.

عفو رئیس جمهور در پرونده نیویورک گزینه ای نیست و در پرونده جورجیا نیز نخواهد بود زیرا رئیس جمهور صلاحیت عفو ادعاهای دولت را ندارد.

اگر ترامپ پس از دو پرونده ای که در حال حاضر با آن مواجه است به یک دوره حبس خانگی محکوم شود، می تواند حکم را در خارج از نیویورک سپری کند. در هر صورت، اگرچه زندانی شدن احتمالی مانع از کمپین انتخاباتی ترامپ خواهد شد، اما محکومیت او مانع از ادامه کار او حتی اگر پشت میله های زندان باشد، نخواهد داشت.

همچنین این احتمال وجود دارد که وکلای او در هر دو مورد به تاخیر بیفتند تا بتوانند از رفتن او به زندان جلوگیری کنند. از سوی دیگر، اگر ترامپ محکوم شود و همزمان در انتخابات پیروز شود، این احتمال وجود دارد که بایدن پس از خروج از کاخ سفید، او را عفو کند، زیرا ترامپ نمی تواند قانون اساسی آمریکا را در پی ادعاهای اثبات شده علیه مقامات دولتی اعمال کند. . خودت را ببخش.

ناظران سیاسی عموماً تصور می کنند که هیچ مانعی برای شرکت ترامپ در انتخابات وجود ندارد و اگر در دادگاه محکوم شود، این فرصت را خواهد داشت تا قبل از شروع انتخابات به عنوان یک نامزد رقیب در مقابل بایدن شرکت کند.

311213

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا