به گزارش پی ام آپ، صحت سرمایه گذاری در بازار ارز در این مقطع زمانی بستگی به رفتار بانک مرکزی دارد. چراکه فعلا به‌نظر می‌رسد با دسترسی این بانک به دلارهای آزادشده، دست برتر را برای مدیریت نوسان قیمت دلار و دیگر ارزها دارد و دست‌کم اینکه تا چند ماه آینده انتظار می‌رود که بازار ارز ثبات نسبی چند ماه اخیر را حفظ کند.

از سوی دیگر این نکته را هم باید درنظرگرفت که تب انتظارات تورمی در نتیجه ثبات بازار ارز و تلاش بانک مرکزی برای مهار رشد نقدینگی و تورم در حال فروکش‌کردن است و بازارهای دارایی‌محور نظیر مسکن، خودرو، سکه و طلا و ارز در وضعیت انتظار توأم با احتمال کاهش قیمت‌ها قرار دارد و از سوی دیگر اگر روند ورودی ارز به کشور تقویت شود، بازه زمانی ثبات قیمت ارز طولانی‌تر خواهد شد.

نکته مهم در سرمایه گذاری به ویژه در بازارهایی با نقدینگی بالا مانند ارز و طلا این است که ریسک نوسانات قیمتی بالا بوده و هر اتفاقی در حوزه سیاست خارجی و روابط تجاری ایران با سایر کشورها تاثیر فوری دارد. سرمایه گذاران اغلب با تجزیه و تحلیل شرایط تصمیم می گیرند و مردم عادی تحت تأثیر احساسات وارد این بازارها می شوند و ممکن است مقداری از ارزش پس انداز خود را از دست بدهند.

سرمایه گذاری در بازار ارز به افق و صبر مردم بستگی دارد و تجربه نشان داده است فعالان بازار تاثیرات رویدادها و متغیرها را پیش بینی می کنند، به طوری که بسیاری از آثار آزادسازی دارایی های ارزی از کشور تاکنون خنثی شده است و اضافه بر این، بانک مرکزی حتی قبل از اینکه به فکر کاهش قیمت با تزریق دلار بیشتر باشد، برای حفظ ثبات بازار مصمم است و تصمیم گیری با احتیاط و البته تحلیل شرایط و استفاده از نظرات کارشناسان و اقتصاددانان را پیشنهاد می کند.

توصیه می شود همیشه هنگام سرمایه گذاری ریسک کنید و یک استاپ ضرر برای خود در نظر بگیرید و به تصرف ثروت زیاد در بازار فارکس فکر نکنید. زیرا ممکن است با شوک مواجه شوید و دارایی شما سقوط کند. پس دقت و دوراندیشی را فدای هیجان یک شبه پولدار شدن نکنید و زیاد به تحلیل برخی به اصطلاح پیش بینی و تحلیلگران بازار فارکس و طلا در شبکه های اجتماعی گوش ندهید. شرط مهم هر سرمایه گذاری در بازار ارز، عقلانیت اقتصادی است نه رفتار احساسی.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *