دانستنی ها

آیا زردچوبه جایگزین خوبی برای قرص های قندی است؟

برخی افراد فکر می کنند که زردچوبه برای دیابتی ها مفید است و می توان از آن به جای قرص های قند استفاده کرد.

به گفته متخصصان تغذیه، بر اساس اطلاعات موجود در اینترنت، شکی نیست که زردچوبه برای کنترل سطح قند خون مفید است، اما نمی توان از آن به عنوان جایگزین قرص های قند استفاده کرد. زردچوبه حاوی کورکومین است که خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و ضد میکروبی دارد و به بهبود سطح قند خون کمک می کند.

یکی یکی دیگر از فواید زردچوبه این است که اثر محافظتی بر قلب، کلیه ها و کبد دارد و آنها را در برابر بیماری ها بیمه می کند. شواهد علمی نشان می دهد که زردچوبه می تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند. بر اساس تحقیقات، زردچوبه ممکن است به کنترل سطح قند خون، بهبود حساسیت گلوکز و کاهش وزن کمک کند، اما نمی تواند به طور کامل جایگزین قرص های دیابتی شود.

زردچوبه گیاهی گلدار از خانواده زنجبیل است.

پودر زردچوبه زرد تیره و گاهی براق است یکی یکی از پرمصرف ترین ادویه ها به حساب می آید. زیستگاه اصلی این گیاه هند است و قسمت اصلی ادویه کاری معروف را تشکیل می دهد.

این گیاه یکی یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان هاست و التهابات بدن را کاهش می دهد، پوست را ترمیم می کند و حواس شناختی (حافظه) را بهبود می بخشد. از آنجایی که زردچوبه سرشار از ترکیب شیمیایی به نام کورکومین است، مقاومت به انسولین را در بیماران دیابتی بهبود می بخشد، انسولین اضافی خون را خنثی می کند و در نتیجه از خستگی ناشی از کاهش قند خون، کاهش اشتها و وزن جلوگیری می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا