اخبار روز

بررسی نوسانات قیمت سکه در چند روز گذشته / روند نزولی قیمت بالاخره متوقف شد؟

نوسان قیمت دلار و سکه در بازار ایران همچنان ادامه دارد. نوسانات بازار طلا و سکه از عید تاکنون رنج یه منفی بوده است. اما دیروز گویی این روند نزولی کمی متوقف شده بود. به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، روز گذشته روند نزولی قیمت سکه امامی در معاملات نقدی متوقف شد. یکی از دلایلی که مجموعه‌داران سکه از کاهش قیمت سکه نجات پیدا کردند، در واقع نوسان محدود قیمت دلار و رشد قیمت جهانی طلا بود.

دیروز با انتشار گزارش مهم تورم در آمریکا، دلار آمریکا در اوایل صبح اروپا به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه اخیر رسید و همین امر باعث شد تا انتظارات نزولی در بازار ارز تا حدودی کاهش یابد. به طور کلی قیمت طلا نوسان صعودی را تجربه کرد.

در معاملات شب گذشته صندوق، سکه امامی در مرز 28 میلیون تومان تقریبا برابر با قیمت نقدی روز چهارشنبه فروخته شد.

تحلیلگران تکنیکال معتقدند در صورت تداوم قیمت سکه بالای 28 میلیون تومان، ممکن است خریداران بیشتری وارد این بازار شوند. با این حال، برخی از معامله گران گفتند که این فلز گرانبهای داخلی برای تجربه رشد قابل توجهی در بازار فعلی با مشکل مواجه خواهد شد. بر اساس این دسته، امروز قیمت سکه امامی مانند دیروز روندی خفیف را تجربه خواهد کرد.

ارزش ذاتی ارز در شرایط فعلی 22 میلیون و 675 هزار تومان است و حباب ارز که در ابتدای روز چهارشنبه 24 درصد بود، شب گذشته به 23 درصد کاهش یافت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا