دانستنی ها

آیا روماتیسم قابل درمان است؟ چگونه روماتیسم را درمان کنیم؟

 

آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی و مزمن است که معمولاً دست‌ها، پاها و مچ پا را درگیر می‌کند.

سلامت نیوز، این عارضه می تواند برای افراد در هر سنی اتفاق بیفتد و زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن دچار عدم تعادل شده و به مفاصل حمله کرده و آنها را ملتهب، متورم و دردناک می کند.

برخی از افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید دچار مشکلاتی در سایر قسمت های بدن یا علائم عمومی تر مانند خستگی و کاهش وزن می شوند.

بر اساس بیانیه سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS)، این بیماری اغلب در افراد بین 30 تا 50 سال رخ می دهد و در زنان بیشتر از مردان دیده می شود.

به گفته پزشکان، هیچ درمان قطعی برای آرتریت روماتوئید وجود ندارد، اما تشخیص زودهنگام و مراقبت های مناسب و توصیه شده می تواند به بیماران کمک کند فاصله زمانی بین بروز درد را طولانی تر کنند.

NHS انگلستان می گوید گزینه های اصلی درمانی شامل دارو برای تسکین علائم، درمان های حمایتی مانند فیزیوتراپی و جراحی برای اصلاح هر گونه مشکل مفصلی است.

در واقع، درمان به موقع خطر آسیب طولانی مدت مفصل را کاهش می دهد. درمان‌های فوری و اختصاصی برای متعادل کردن مجدد عملکرد سیستم ایمنی می‌تواند علائم را بهبود بخشد و خطر آسیب طولانی‌مدت و ناتوان‌کننده مفاصل ناشی از این التهاب را کاهش دهد.

همچنین ادامه فعالیت بدنی برای مفاصل مهم است. مهم نیست که چه نوع روماتیسمی دارید. بهترین کار این است که فعالیتی را انتخاب کنید که از انجام آن لذت می برید، خواه پیاده روی، یوگا یا شنا. همچنین به واکنش های بدن خود توجه کنید تا مقداری که برای شما مفید است را تهیه کنید.

به گفته سرویس بهداشت ملی، دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث این مشکل سیستم ایمنی می شود، اما زنان، سیگاری ها و کسانی که سابقه خانوادگی ابتلا به آرتریت روماتوئید دارند بیشتر در معرض خطر هستند.

آرتریت روماتوئید گاهی اوقات منجر به بیماری های دیگری مانند سندرم تونل کارپال (علائم تونل کارپال) یا التهاب در سایر قسمت های بدن می شود و عوارض بیشتری را ایجاد می کند.

NHS انگلستان می گوید برخی از عوارض ممکن است جدی تر باشند، مانند افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی، اما توصیه می کند که مدیریت اولیه علائم می تواند به کاهش عوارض کمک کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا