دانستنی ها

آیا روغن کرچک روشی مفید برای کاهش وزن است؟

روغن کرچک ممکن است به عنوان یک درمان کوتاه مدت برای برخی از بیماران مبتلا به یبوست توصیه شود.

به گزارش ایسنا، استفاده از روغن کرچک برای کاهش وزن به سوژه داغ برخی شبکه های اجتماعی تبدیل شده است، اما آیا این موضوع صحت دارد؟

روغن دانه کرچک به طور گسترده ای در روان کننده ها، صابون ها و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود و برخی اکنون ادعا می کنند که مصرف روغن کرچک می تواند به کاهش وزن کمک کند.

این ایده ممکن است تا حدی ناشی از این واقعیت باشد که روغن کرچک به عنوان یک ملین توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است، و ممکن است به ویژه برای کسانی که از یبوست رنج می برند، بر اساس به روز رسانی در سال 2022 در تحقیقات مفید باشد. نتایج منتشر شده در مجله StatPearls. یبوست مزمن ایدیوپاتیک مفید است.

کارشناسان مرکز سرطان م دی. دانشگاه تگزاس اندرسون (MD Anderson) بیان می کند که ماده ریسینولئیک موجود در روغن کرچک با تحریک اعصاب و افزایش ترشحات در دستگاه گوارش به کاهش یبوست کمک می کند، اما صرفاً باید از مصرف آن اجتناب کرد زیرا هیچ مدرک علمی برای کاهش وزن با روغن کرچک وجود ندارد. . با این حال، برخی از کارشناسان می گویند که استفاده از این روش ممکن است عواقب مضری داشته باشد.

پزشک خانواده دکتر کوین هاپکینز به کلینیک کلیولند در ایالات متحده گفت: «راستش را بخواهید، در تمام سال‌های کسب‌وکارم، هرگز این کار را به کسی توصیه نکرده‌ام.

خطرات استفاده از روغن کرچک برای بدن چیست؟

در حالی که روغن کرچک ممکن است به عنوان یک درمان کوتاه مدت برای برخی از بیماران مبتلا به یبوست توصیه شود، اما با برخی عوارض جانبی همراه است، بنابراین اکثر پزشکان اکنون ملین های جدیدتری را برای این مشکل انتخاب می کنند.

در حالی که روغن زیتون یا روغن آووکادو به عنوان روغن خوراکی در نظر گرفته می شود، روغن کرچک اینطور نیست و متخصصان کلینیک کلیولند توضیح دادند که مصرف روغن کرچک می تواند فرد را مستعد کم آبی شدید کند، زیرا روغن نباتی می تواند باعث نفخ، استفراغ، گرفتگی شدید روده یا گرفتگی روده شود. حالت تهوع. اسهال انفجاری

استفاده موضعی از روغن کرچک ممکن است برای برخی افراد روش ایمن‌تر به نظر برسد، اما این روش می‌تواند خطراتی نیز به همراه داشته باشد. چه آن را مستقیماً روی شکم خود بمالید یا یک پارچه آغشته به روغن کرچک را روی شکم خود بپیچید، هر دو روش می توانند خطراتی را ایجاد کنند. واکنش های آلرژیک از جمله بثورات پوستی، تحریک پوست یا درماتیت تماسی.

برخلاف آنچه در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، روغن کرچک را نباید به عنوان ماده ای برای کاهش وزن یا درمان هر بیماری استفاده کنید، بلکه تنها با توصیه پزشک است.

در مورد راهکارهای کاهش وزن ایمن با پزشک خود صحبت کنید

به جای روی آوردن به روغن کرچک، با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا یک برنامه درمانی شخصی برای اضافه وزن یا چاقی خود تهیه کنید که ایمن باشد و نیازهای منحصر به فرد شما را به بهترین نحو پشتیبانی کند.

کارشناسان در کلینیک مایو توصیه می کنند قبل از ایجاد هرگونه تغییر عمده در زندگی، یک سیستم پشتیبانی ایجاد کنید، که ممکن است شامل دوستان، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی یا یک گروه پشتیبانی باشد.

ورزش هوازی پایدار و پیاده روی سریع به مدت 30 دقیقه در بیشتر روزهای هفته در کاهش وزن موثر خواهد بود.

علاوه بر فعالیت بدنی منظم، عادات غذایی متنوعی مانند کاهش مصرف قند، انتخاب لبنیات کم چرب و مصرف چهار وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات در روز می تواند از اهداف کاهش وزن شما حمایت بیشتری کند.

وقتی نوبت به اهداف خاصی می رسد، اهدافی را تعیین کرده و سعی می کنید از آنها اجتناب کنید. تعیین هدف برای پیاده روی یک مایل در روز، یک هدف عالی است که می تواند به موفقیت بلندمدت منجر شود، به جای تعیین وزن هدف.

سایر نکات کاهش وزن که می توانید امتحان کنید

هیچ راه حل سریعی برای کاهش وزن وجود ندارد. کاهش وزن ایمن، موثر و پایدار مستلزم کاهش عادات ناسالم و جایگزینی آنها با رفتارهای سالم تر است.

از آنجایی که پروتئین باعث افزایش سیری، کاهش از دست دادن عضلات و کالری بیشتری برای هضم نسبت به کربوهیدرات ها یا چربی می شود، در اینجا نکاتی برای کاهش وزن سالم وجود دارد که شامل خوردن پروتئین بیشتر می شود.

همچنین می توانید فیبر بیشتری بخورید، زیرا خوردن غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل می تواند احساس سیری را افزایش دهد و به شما کمک کند کالری کمتری در طول روز بخورید.

به خواب خود توجه کنید زیرا خواب در کاهش وزن بسیار مهم است. خواب ناکافی گرسنگی را افزایش می دهد و کاهش وزن را دشوار می کند.

ایجاد تغییرات رفتاری می تواند دشوار باشد و یک شبه اتفاق نمی افتد، اما سعی کنید با ایجاد تغییرات کوچک در عادات خود شروع کنید و به یاد داشته باشید که صبور باشید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا