اخبار روز

آیا خروپف نشانه بیماری است؟ / 7 راه حل ساده برای رهایی از خروپف

بر اساس یک مطالعه جدید از دانشگاه فلیندرز، خروپف ممکن است یک علامت هشدار اولیه فشار خون بالا باشد. این مطالعه نشان می دهد که خروپف کنندگان عمدتاً مردان دارای اضافه وزن و میانسال با فشار خون بالا هستند.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: ممکن است شما یکی از ۴۵ درصد بزرگسالانی باشید که حداقل گاهی خروپف می کنند یا فردی را بشناسید که این کار را انجام می دهد. به گزارش WebM دیDr. دانیل پی اسلاتر، متخصص گوش و حلق و بینی و خروپف می گوید: خروپف می تواند مشکلات واقعی در ازدواج ایجاد کند.

اسلاتر می افزاید: خروپف نه تنها آزاردهنده است، بلکه 75 درصد از افرادی که خروپف می کنند از آپنه انسدادی خواب نیز رنج می برند (زمانی که تنفس برای مدت کوتاهی در خواب متوقف می شود) که خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. به عنوان مثال، فردی که خروپف می کند اغلب از خواب راحت همسر خود جلوگیری می کند که می تواند استرس زا باشد.

طبق گفته کلینیک مایو، خروپف می تواند به دلیل عوامل زیادی مانند آناتومی دهان و سینوس ها، مصرف الکل، آلرژی ها، سرماخوردگی و وزن شما ایجاد شود. وقتی چرت می‌زنید و از خواب سبک به خواب عمیق می‌روید، ماهیچه‌های سقف دهان، زبان و گلو شل می‌شوند. بافت گلو می تواند به اندازه ای شل شود که تا حدی راه هوایی شما را مسدود کند و باعث ارتعاش آن شود. هرچه راه هوایی شما باریک تر باشد، جریان هوا قوی تر است. این وضعیت لرزش بافت ها را افزایش می دهد و خروپف شما را بلندتر می کند.

شرایط زیر می تواند بر سیستم تنفسی تأثیر بگذارد و باعث خروپف شود:

آناتومی دهان: کام نرم و ضخیم می تواند راه های هوایی شما را باریک کند. افراد چاق ممکن است با تنگ شدن مجاری تنفسی در پشت گلو مواجه شوند.

مصرف الکل: خروپف همچنین می تواند ناشی از مصرف بیش از حد الکل قبل از خواب باشد. الکل ماهیچه های گلو را شل می کند و دفاع طبیعی شما را در برابر انسداد راه هوایی ضعیف می کند.

مشکلات بینی: احتقان مزمن بینی یا انحراف تیغه بینی می تواند باعث خروپف شما شود.

کمبود خواب: خواب کم می تواند منجر به افتادگی بیشتر گردن شود.

وضعیت خوابیدن: خروپف معمولاً هنگام خوابیدن به پشت بلندتر است زیرا مجاری تنفسی بر اثر نیروی جاذبه روی گردن تنگ می شود.

راه حل های ساده برای جلوگیری از خروپف

به گزارش وبمدی در این مقاله به راهکارهای طبیعی و تغییرات سبک زندگی اشاره می کنیم که می تواند به شما در توقف خروپف کمک کند.

تغییر وضعیت خوابیدن: هنگامی که به پشت دراز می‌کشید، پایه زبان و کام نرم به دیواره پشتی گلو فشار می‌آورد و در هنگام خواب صدای غرغر ایجاد می‌کند. خوابیدن به پهلو می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند. اسلاتر می گوید بالش بدن (بالشی تمام قد که تمام بدن را می پوشاند) راه حل ساده ای ارائه می دهد. این راه حل به شما امکان می دهد به پهلو بخوابید که می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. Suhanso Chukravorty، MD، مدیر برنامه فیزیولوژی عصبی بالینی و داروی خواب در مرکز پزشکی جان اف کندی در ادیسون، همچنین می گوید چسباندن توپ های تنیس به پشت لباس خواب نیز می تواند از خوابیدن به پشت جلوگیری کند. اگر خروپف بدون توجه به موقعیت خواب شما ادامه یابد، آپنه انسدادی خواب ممکن است علت آن باشد. در این صورت به پزشک مراجعه کنید.

کاهش وزن: کاهش وزن به برخی افراد کمک می کند، اما نه همه. اسلیتر می گوید: «افراد لاغر هم خروپف می کنند. اگر وزن اضافه کرده اید و شروع به خروپف کرده اید و قبل از افزایش وزن خروپف نکرده اید، کاهش وزن ممکن است کمک کننده باشد.

اجتناب از الکل: آرام بخش ها و آرام بخش ها زمان شل شدن عضلات گلو را کوتاه می کنند و احتمال خروپف را افزایش می دهند. چوکراورتی می گوید: «نوشیدن الکل چهار تا پنج ساعت قبل از خواب خروپف را بدتر می کند. افرادی که به طور معمول خروپف نمی کنند پس از نوشیدن الکل خروپف می کنند.

بهداشت خواب خوب: اسلاتر می گوید عادات خواب ضعیف (همچنین به عنوان بهداشت نامناسب خواب شناخته می شود) می تواند اثراتی مشابه نوشیدن الکل داشته باشد. به عنوان مثال، اگر ساعت های طولانی کار کنید و به اندازه کافی نخوابید، بیش از حد خسته خواهید شد. اسلاتر می گوید: “وقتی خیلی خسته هستید، سخت و عمیق می خوابید و ماهیچه های شما شل تر می شوند که منجر به خروپف می شود.”

مجاری بینی را باز کنید: اگر خروپف از بینی شروع شود، باز نگه داشتن مجرای بینی ممکن است کمک کند. اسلاتر می‌گوید این به هوا اجازه می‌دهد تا آهسته‌تر حرکت کند. اگر بینی شما به دلیل سرماخوردگی تنگ، گرفتگی یا گرفتگی شده است، احتمال خروپف ناشی از حرکت سریع هوا از طریق بینی شما بیشتر است. اسلاتر می گوید: گرفتن دوش آب گرم قبل از خواب می تواند به باز شدن مجرای بینی شما کمک کند. یک بطری آب نمک در حمام نگه دارید. اسلیتر می گوید، هنگام دوش گرفتن بینی خود را با آن بشویید تا مجرای بینی شما باز شود.

بالش ها را عوض کنید: آلرژن‌های موجود در اتاق خواب و بالش‌ها می‌توانند به خروپف کمک کنند. آخرین باری که مبلمان را گردگیری کردید و بالش را عوض کردید کی بود؟ گرد و غبار در بالش ها جمع می شود و می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود که می تواند منجر به خروپف شود. اسلاتر می‌گوید: اگر در طول روز خوب هستید اما در شب مسدود هستید، این عوامل ممکن است در خروپف شما نقش داشته باشند. بالش های خود را هر دو هفته یکبار هوا دهید و هر شش ماه یکبار آن ها را تعویض کنید تا ایجاد کنه های گرد و غبار و مواد حساسیت زا را به حداقل برسانید. همچنین حیوانات خانگی را از اتاق خواب دور نگه دارید.

به اندازه کافی بنوشید: مایعات کافی بنوشید. اسلیتر می‌گوید: «وقتی کم آب می‌شوید، ترشحات بینی و کام نرم‌تان چسبناک‌تر می‌شود. این می تواند منجر به خروپف بیشتر شود. طبق گفته موسسه پزشکی، زنان سالم باید روزانه حدود 11 فنجان آب (از همه نوشیدنی ها و غذاها) مصرف کنند. مردان به حدود 16 فنجان نیاز دارند.

اسلاتر در یک خلاصه کلی می گوید به طور کلی، به اندازه کافی بخوابید، به پهلو بخوابید، قبل از خواب از الکل اجتناب کنید و اگر مجرای بینی شما مسدود شده است، دوش آب گرم بگیرید. این اقدامات ساده می تواند تفاوت بزرگی در کاهش خروپف ایجاد کند.

47236

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا