اخبار روز

آیا تکلیف ارائه سیم کارت های بدون فیلتر به گردشگران مشخص شده است؟


به گزارش پی ام آپ، از اواخر سال گذشته موضوع ارائه سیم کارت های گردشگری به گردشگران خارجی با هدف بهبود و تسهیل دسترسی به برخی بسترهای محدود خارجی به صورت جدی مطرح شد. اگرچه در ابتدا مخالفت هایی با این موضوع وجود داشت، اما در نهایت برخی از مسئولان تاکید کردند که گردشگران خارجی باید حداقل خدمات را دریافت کنند و یکی از مهم ترین نیازهای آنها اینترنت و بسترهای بین المللی و خارجی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از مشکلات پیش آمده در ماه های اخیر معتقد است که این موضوع موجه است و کارشناسان نیز آن را پذیرفته اند و ما نیز در کمیسیون های رسیدگی به این موضوعات شرکت می کنیم و توضیح می دهیم. و فکر می‌کنم یک اقناع کلی وجود داشته است.

به گفته وی، کسانی که این خدمات را در داخل کشور به گردشگران خارجی ارائه می دهند تا زمانی که بسترهای داخلی ما عمومی شود – که دعا می کنیم این اتفاق بیفتد و وزیر ارتباطات هم در شورای عالی فضای مجازی گزارش خوبی ارائه کرد – باید بتوانند ارائه کنند. این خدمات برای ادامه چون گردشگری ما نباید در خطر باشد. در همین راستا چندی پیش علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره وضعیت فعلی سیم کارت های خارجی اظهار داشت: طرح «سیم کارت گردشگری» در کارگروه حل و فصل مصوبات تصویب شد. پرونده های جنایی دادستانی کل.

وی افزود: جلسه ای بین وزارتخانه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ارتباطات و دادستانی و نیروی انتظامی در خصوص نحوه اجرای آن بر اساس اولویت های درخواستی ما برگزار شد. ما درخواست کرده بودیم که فعالان گردشگری در این طرح در اولویت قرار گیرند که تصمیم گرفتیم فهرست دفاتر خدمات مسافرتی را ارائه کنیم تا این امکان را برای آنها فراهم کنیم. آژانس های مورد تاییدی که دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند برای اجرای این طرح معرفی شده اند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد در مرحله دیگری از این مصوبه امکان استفاده گردشگران خارجی از این سیم کارت ها وجود دارد و با این موضوع موافقت شده است.

سیم کارت گردشگری اطلاعات جاذبه های گردشگری ایران را در اختیار کاربران قرار می دهد، دسترسی راحت تری به اینترنت دارد و دارای عملکرد چند رسانه ای، GPS و دفترچه راهنما می باشد. همچنین هزینه رومینگ تلفن همراه در ایران بالاست و استفاده از سیم کارتی که حاوی اطلاعات ایرانگردی باشد قطعا برای گردشگران مفیدتر خواهد بود. این سیم کارت ها یک یا دو ماه اعتبار دارند و فقط در ایران قابل استفاده هستند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا