اخبار روز

آیا توزیع گوشت یارانه ای ادامه خواهد داشت؟


به گزارش مانیبان، واردات گوشت قرمز مشروط به مبادله ترجیحی است و به منظور جبران کمبود تولید این محصول در کشور انجام می شود.

کمبود تولید گوشت قرمز در کشور حدود 10 تا 15 درصد است و با توجه به مصرف 850 تا 900 هزار تنی این محصول در کشور، سالانه 100 تا 150 هزار تن گوشت قرمز نیاز داریم.

پیمان پاک، معاون امور بازرگانی و تنظیم بازار وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه واردات گوشت قرمز در پایان سال ادامه دارد، گفت: سالانه 170 هزار تن گوشت منجمد و گرم وارد کشور می شود که تا پایان سال ادامه خواهد داشت. پایان سال با توجه به نیاز بازار

وی افزود: با راه اندازی مجدد تولید، همراه با تداوم واردات گوشت گرم و منجمد گوسفندی و برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال، به نقطه تعادل مطلوب در بازار خواهیم رسید.

معاون بازرگانی و تنظیم بازار وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: گوشت گوسفندی در بازار با کاهش حدود 50 هزار تومبه به 620 تن رسیده است، اما قیمتی که معاونت امور دام به عنوان قیمت تعادلی محاسبه و اعلام کرده است، حدود 70 تومان است. 80 هزار تومان. زیر این قیمت قرار است به این قیمت برسد.

وی تصریح کرد: در فروشگاه های زنجیره ای این گوشت گاو منجمد وارداتی با قیمت حدود 315 هزار تومان به فروش می رسد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا