اخبار روز

آیا برند مازراتی کنار گذاشته می شود؟

مازراتی به تازگی آمار فروش و سود ناامیدکننده ای را منتشر کرده است. کارلوس تاوارسمدیر عامل شرکت مادر مازراتی Stlantis قبلاً هشدار داده بود که این گروه نمی تواند برندهای زیان ده را تحمل کند. اگرچه این پیام هنوز قطعی نیست، یکی یکی از مدیران این گروه اعلام کرد که فروش برند مازراتی به عنوان یک گزینه روی میز گذاشته شده است.

اخبار خودرو اروپا او می نویسد که مازراتی از اواسط دی 1402 خیلی زوده تیر 1403 حدود 6500 خودرو در سرتاسر جهان فروخت، در حالی که در مدت مشابه در سال 2023 حدود 15300 دستگاه بود.

طبق گزارش زومیت، مازراتی در شش ماهه اول سال جاری حدود 88.7 میلیون دلار زیان عملیاتی تعدیل شده را متحمل شد. در حالی که این رقم در سال 2023 معادل 130 میلیون دلار سود بوده است.

ناتالی نایتمدیر مالی Stellantis گفت که نیمه اول سال 2024 برای مازراتی ناامید کننده بود. بخشی از این کاهش فروش به دلیل توقف تولید سه مدل گیبلی کواتروپورته و لوانته است.

گیبلی و کواتروپورته در پایان سال 2023 و لوانته در ابتدای سال 2024 از خط مونتاژ خارج خواهند شد. مازراتی در حال حاضر تنها مدل های Gricale، MC20، MC20 Silo، Gran Turismo و GranCabrio را ارائه می دهد. از بین این مدل ها تنها حجم فروش گریکاله راضی کننده انتظار می رود. با این حال، حتی فروش این مدل در اروپا نیز حدود 42 درصد کاهش یافته است.

مدل های جدید در حال تولید هستند. اما هنوز زمان زیادی تا انتشار آنها باقی مانده و آینده مازراتی نامشخص است. این شرکت قصد دارد مدل الکتریکی لوانته را که انتظار می رود در سال 2027 عرضه شود، جایگزین کند. احتمالاً کواتروپورت بعدی به عنوان یک خودروی الکتریکی در سال 2028 وارد بازار خواهد شد.

ناتالی نایت در مورد احتمال واگذاری مازراتی گفت: “آینده به این بستگی دارد که چگونه بهترین ارزش را به دست آوریم.” ممکن است زمانی فرا برسد که به این فکر کنیم که بهترین مکان برای مازراتی کجاست.

با توجه به این اظهار نظر در مورد برند مازراتی، کنار گذاشتن این برند در آینده دور از ذهن نخواهد بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا