اخبار روز

آیا بختک واقعی است؟/ شیاطین و شیاطین وجود دارند؟/ طب سنتی چه تدابیری دارد؟

فاخره بهبهانی: حالتی است که در آن فرد در خواب و بیداری توانایی حرکت یا حرکت دست ها، پاها و پلک های خود را از دست می دهد و احساس می کند که چیزی سنگین به شکل انسان یا بدن دیگری بر روی سینه او گذاشته شده و فشار می آورد. آی تی. در این حالت فرد احساس خفگی می کند، نمی تواند صحبت کند و به شدت ضعیف و ترسیده است.

توضیح علمی فلج خواب

فلج خواب معمولاً یک بیماری محسوب نمی شود و شیاطین یا شیاطین را شامل نمی شود. دکتر. فاطمه نجاتبخش، متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید: در مرحله خواب به نام REM.REM) یعنی در مرحله ای که شخص خواب می بیند، مغز انتقال پیام های عصبی را به ماهیچه های اسکلتی به جز عضله دیافراگم و ماهیچه های چشم متوقف می کند، بنابراین فرد رویاهای خود را فرافکنی نمی کند، مثلاً اگر او رویای دویدن را می بیند، او می گیرد نه شروع به دویدن. هنگامی که از خواب بیدار می شوید، مغز شما دوباره کنترل ماهیچه های شما را به دست می گیرد. با این حال، قبل از اینکه مغز کنترل ماهیچه های اسکلتی را به دست بگیرد و ماهیچه ها بر فلج خود غلبه کنند، گاهی اوقات اتفاق می افتد که فرد به هوش می آید و در نتیجه احساس ترسناک فلج می کند.

علت بدشانسی چیست؟

علت فلج خواب هنوز در طب مدرن شناخته نشده است، اما به نظر می رسد که نتیجه یک اختلال عصبی است که در ایجاد آن عواملی مانند کم خوابی، خوابیدن به پشت، استرس، مصرف برخی داروها و داروها موثر است. گرفتار. در طب ایرانی به بختک «کابوس» می گویند که با «کابوس» به معنای خواب های ترسناک متفاوت است. علل بختک یا فلج خواب در طب ایرانی می تواند ناشی از انتشار بخارهای غلیظ توسط خون، بلغم یا سودا، ناشی از احساس سیری و بد خلقی (عدم تعادل مزاج بدن) یا سرماخوردگی ناگهانی و شدید باشد. سر، مصرف مشروبات الکلی، سوء هاضمه، مصرف زیاد غذاهای غلیظ، فعالیت بدنی کم و حمام کم. فعالیت بدنی، ورزش و مهمتر از همه حمام کردن منجر به انحلال مواد زائد می شود و در صورت عدم ورزش، تجمع مواد و خروج بخار ایجاد می شود.

چی بخوریم؟

تقویت مغز با خوردن فندق، پسته، بادام، کشمش و تخم مرغ، ایجاد کج خلقی، پرهیز از خوردن غذاهایی مانند سیر و پیاز خام، تره فرنگی، شاهی، تربچه، پیازچه، کلم، گردو و خرما. از خوردن غذاهای غلیظ مانند ماکارونی، لازانیا، فست فود، پیتزا، سوپ غلیظ، حلیم، کلم پیچ و حلوا خودداری کنید. اصلاح حبوبات با خیساندن و پختن با زیره، پرهیز از مصرف حبوبات در شب، بدخلقی تحت درمان پزشک ایرانی و رعایت عادات خوردن و آشامیدن توصیه می شود.

47232

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا