ویروس آنفولانزا نیز علائم فوق را در کودکان ایجاد می کند. البته ممکن است کودکان علائم دیگری مانند بی میلی به نوشیدن مایعات، گریه بدون اشک ریختن، ناتوانی در بیدار شدن و برقراری ارتباط با دیگران، ناتوانی در غذا خوردن، تب همراه با بثورات پوستی، بی قراری و کاهش ادرار را نیز داشته باشند. همچنین تشخیص آنفولانزا و سرماخوردگی در کودکان دشوار است. اگر کودک شما تب بالا یا علائم جدی دیگر ندارد، احتمالاً سرماخورده است.

به گزارش برنا، درمان آنفولانزا به قدری آسان است که در بیشتر موارد با درمان های خانگی قابل درمان است و در موارد شدید آنفولانزا باید داروی ضد ویروسی مصرف کرد تا ظرف 48 ساعت پس از شروع علائم مصرف شود. داروها شامل مسکن ها و خلط آورها مانند استامینوفن هستند.

واکسن آنفولانزا به طور قابل توجهی پیشگیری از آنفولانزا را افزایش می دهد. CDC گزارش می دهد که وقتی با سویه های ویروسی رایج همراه شود، 40 تا 60 درصد موثر است.

این واکسن پروتئین های آنفولانزا را وارد بدن می کند و مکانیسم های دفاعی بدن را تقویت می کند و باعث تولید آنتی بادی آنفولانزا می شود. این آنتی بادی‌های هوشیار که در طول فصل آنفولانزا محافظت می‌کنند، پیشگیری قدرتمندی از آنفولانزا می‌کنند و خطر عفونت و عوارض احتمالی را کاهش می‌دهند.

در حال حاضر واکسن چهار جزئی اینفلوواک (هلندی)، چهار جزئی واکسیگریپ (فرانسوی) و فلوگارد (ایرانی) در ایران موجود است. همه اینها نسبتا کامل هستند و ویژگی های بهتری دارند زیرا پوشش چهار جزئی دارند. موثرتر از واکسن های سه ظرفیتی

واکسن های سه ظرفیتی برای کودکان زیر سه سال مناسب تر است. بهتر است از واکسن های چهار ظرفیتی خودداری کنید.

اگر شما از جمله افرادی هستید که در سال های گذشته به طور مکرر بیمار شده اید، اگر بیماری زمینه ای مانند دیابت، آسم، بیماری های عصبی عضلانی مانند ام اس دارید یا اگر سیستم ایمنی شما ضعیف است، خود و پزشک خود را واکسینه کنید. کودکان و فقط افراد مبتلا به آلرژی می دانند که اگر به تخم مرغ حساسیت دارند یا قبلا تزریق کرده اند، نباید تزریق کنند.

یک پزشک عمومی گفت: افراد بالای ۶۵ سال، بالای ۶ ماه و زیر ۵ سال باید واکسن آنفولانزا بزنند. همچنین برای زنان باردار در هر سنی از بارداری و زنانی که قصد بارداری دارند بهتر است واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، آسم و سایر بیماری های مزمن باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند و افرادی که از آسپرین با تجویز پزشک استفاده می کنند نیز می توانند این واکسن را دریافت کنند.

این پزشک عمومی گفت که چه افرادی نمی توانند واکسن آنفولانزا را دریافت کنند: افراد زیر شش ماه و افرادی که به آلرژن ها حساسیت دارند نباید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

وی گفت: بهترین زمان تزریق واکسن در ایران دیر است شهریور وی با بیان اینکه اواسط مهرماه بود، تصریح کرد: واکسن آنفولانزا مانند واکسن کووید گرم و بسیار ایمن نیست و تزریقات یک دوز بوده و به افراد زیر 9 سال 2 دوز به فاصله یک ساعت تزریق می شود. ماه

وی ادامه داد: این واکسن به طور کلی هر سال تغییر می کند و حاوی چهار نوع ویروس آنفولانزا است که پیش بینی می شود در فصل آنفولانزای پیش رو در آمریکا گردش کند و باعث بیماری شود.

وی تاکید کرد: اثربخشی واکسن آنفولانزا بسته به عوامل مختلفی از جمله سن و وضعیت سلامتی گیرنده، نوع ویروس‌های آنفلوانزا در گردش و میزان شباهت ویروس‌های در گردش و ویروس‌های موجود در واکسن متفاوت است.

وی گفت: واکسن آنفولانزا سیستم ایمنی شما را تحریک می‌کند تا آنتی‌بادی‌هایی تولید کند که از آنفولانزا محافظت می‌کند و باعث ابتلا به آنفولانزا نمی‌شود. ممکن است حدود دو هفته طول بکشد تا آنتی بادی ها پس از واکسیناسیون در بدن ایجاد شوند. این یک دلیل مهم برای تزریق زودهنگام واکسن آنفولانزا، قبل از شروع فعالیت آنفولانزا است.

این پزشک عمومی بیان کرد: دلایل متعددی وجود دارد که هر ساله واکسن جدید آنفولانزا تزریق می شود. ویروس‌های آنفولانزا می‌توانند سال به سال تغییر کنند، بنابراین واکسن برای محافظت در برابر گونه‌هایی از ویروس‌های آنفولانزا که انتظار می‌رود در ایالات متحده در گردش باشند به‌روزرسانی می‌شود و ممکن است برای جلوگیری از بیماری در فصل آنفولانزای سال آینده بسیار کوچک باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما