اخبار روز

آیا بایدن از انتخابات کناره گیری کند؟ / سه نفر که می توانند جو را منصرف کنند

به گزارش بازتاب آنلاین، اخیراً هر بار که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در انظار عمومی ظاهر می شود، این سوال مطرح می شود که آیا وی از رقابت های انتخاباتی 2024 کناره گیری می کند یا خیر. آیا او مجبور به استعفا خواهد شد؟

روزنامه دیلی میل با این مقدمه نوشت: در آخرین مورد، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، شنبه هفته گذشته در مراسم جمع آوری کمک های مالی در لس آنجلس با بایدن دست می دهد تا فرمانده کل 81 ساله را از صحنه خارج کند. .

به گزارش ایسنا، این حادثه پس از آن رخ داد که بایدن در اوایل روز دوشنبه در مراسم “Juntinette” (روز استقلال) در کاخ سفید، یک دقیقه کامل ایستاد و در حالی که دیگران در اطراف او آواز می خواندند و می رقصیدند. سرانجام «فیلونیز فلوید» برادر «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست کشته شده توسط پلیس آمریکا متوجه این مکث نگران کننده بایدن می شود و دستش را دور او می گیرد تا به او کمک کند.

اما «اندرو بیتس» سخنگوی کاخ سفید خشک شدن بایدن را در این ویدئو که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به اشتراک گذاشته شد را تکذیب کرد و آن را «جعلی» خواند.

با این حال، به نظر می رسد آمریکایی ها نمی توانند فرضیه جایگزینی جو بایدن را نادیده بگیرند، هر چقدر هم که کمپین بایدن در حزب دموکرات تلاش کند تا یخ بر آتش سوزان گمانه زنی ها بگذارد.

انتظار فعلی این است که رئیس جمهور به نحوی از نامزدی دموکرات ها قبل از انتخابات نوامبر 2024 حذف شود.

نیت سیلور، کارشناس انتخابات، هفته گذشته در شبکه های اجتماعی نوشت: «استعفای کاری بسیار خطرناک خواهد بود، از سوی دیگر، وضعیت دیگری وجود دارد که ممکن است ادامه آن ریسک بیشتری داشته باشد. آیا به آن دست یافته ایم؟ نمیدانم. ولی واقعا جای سوال داره

سیلور گفت که میانگین محبوبیت بایدن به 37.4 درصد کاهش یافته است یکی یکی از نگرانی های اصلی او سن او است که “نگرانی واقعا قابل درک” است. او می‌گوید: رفتار و عملکرد بایدن با سن او مطابقت دارد و انتخاب این شغل در 86 سالگی واقعاً نامناسب است.

دیلی میل ادامه داد: جیمز کارویل، زاییده افکار کمپین بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا، در این ماه آشکارا گفت که بایدن نباید در این دور رای گیری شرکت می کرد.

با این حال، حامیان بایدن سعی دارند مخالفان و منتقدان را ساکت کنند. به گفته دیوید اکسلرود یکی یکی از چهره های برجسته در مبارزات انتخاباتی اوباما: تیم بایدن یکی او یکی از اولین مناظره های تاریخ (27 ژوئن در CNN) را برنامه ریزی کرد تا به مخالفان بگوید که بایدن به جایی نمی رسد. اما این یک بازی خطرناک است.

در حالی که عملکرد خوب بایدن در مناظره می تواند حمایت دموکرات ها را جلب کند، یک اقدام اشتباه قابل توجه فقط می تواند به شایعات در مورد جانشین او دامن بزند.

مارک پن، مشاور و نظرسنجی پیشین کلینتون معتقد است که مناظره سی ان ان آخرین فرصت برای بایدن برای اطمینان دادن به رای دهندگان در مورد مناسب بودن او برای پست است.

دیلی میل دریافته است که اگر جو بایدن در اولین رویارویی با دونالد ترامپ، رقیب انتخاباتی او از حزب جمهوری خواه، خوب عمل نکند، یا تعداد نظرسنجی های او همچنان رو به کاهش باشد، نامزد حزب دموکرات جبهه متحدی از بزرگان لیبرال در برابر آن تشکیل خواهد داد. او به عنوان مجبور به استعفا انتخاب خواهد شد.

یکی از نظریه پردازان دموکرات به دیلی میل گفت: تنها افرادی که می توانند او را مجبور به استعفا کنند بیل کلینتون، نانسی پلوسی و چاک شومر هستند.

علیرغم این واقعیت که برخی از اعضای حزب دموکرات و کارشناسان روند جایگزینی بایدن را فرآیندی پرخطر ارزیابی کردند. یکی اعضای حزب بر این باورند که اگر همه چیز به دقت برنامه ریزی و اجرا شود، این تبادل نامزدها کارآمد خواهد بود.

از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که بایدن به عنوان رهبر حزب دموکرات، علیرغم عصبانیت این حزب از عملکرد خود، از استعفا خودداری کند و تا روز انتخابات به تلاش های خود ادامه دهد.

در حالی که بایدن به پلوسی بیل کلینتون، رئیس پیشین مجلس نمایندگان و چاک شومر، رهبر اکثریت سنا احترام می گذارد، بیزاری او از اوباما اخیرا آشکار شده است.

اوباما در انتخابات مقدماتی دموکرات ها در سال 2016 از هیلاری کلینتون در مقابل بایدن حمایت کرد و گفته می شود که به دنبال جلوگیری از روی کار آمدن معاون اول رئیس جمهور خود در سال 2020 بوده است.

اکنون حزب دموکرات تصمیم گرفته است که فرآیند نامزدی را با یک سیستم ثبت نام مجازی تکمیل کند تا بایدن را قبل از برگزاری کنوانسیون ملی دموکرات ها در شیکاگو در ماه اوت به طور رسمی اعلام کند.

یکی یکی از دلایل مجازی شدن این است که اطمینان حاصل شود که تصمیم حزب برای جایگزینی نامزد انتخابات در روند کنترل شده تری اتخاذ می شود.

در این صورت، رهبران دموکرات بی سر و صدا یک نامزد جایگزین را معرفی خواهند کرد.

به گفته منابع آگاه، کاندیدای جانشینی “کامالا هریس” معاون اول رئیس جمهور نخواهد بود که در دوره این مسئولیت نیز عملکرد ضعیفی داشته است.

کارشناسان بر این باورند که دموکرات ها بایدن هریس را متقاعد کنند که از نامزد جایگزین حمایت کند.

جایگزینی بایدن با نامزد بعدی خطرناک خواهد بود. اگر آن شخص سکان حزب را در دست بگیرد و سپس در ماه نوامبر به ترامپ ببازد، جایگاه سیاسی او هرگز بازیابی نخواهد شد.

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا