سبک زندگی

آیا این مدل آیفون برای سلامتی مضر است؟

روز گذشته فرانسه دستور توقف فروش این دستگاه را به دلیل نقض قوانین مربوط به تشعشعات منتشر کرد، در حالی که وزیر اقتصاد دیجیتال بلژیک از رگولاتورهای مخابراتی خواست تا خطرات احتمالی سلامتی آیفون 12 را تجزیه و تحلیل و بررسی کنند.

متیو میشل، وزیر دیجیتال سازی بلژیک در بیانیه ای گفت: «وظیفه من این است که اطمینان حاصل کنم که همه شهروندان در امنیت هستند. گفت.

وی افزود: من به سرعت با سازمان IBPR-BIPT (تنظیم کننده این حوزه) تماس گرفتم تا درخواست تجزیه و تحلیل خطر احتمالی دستگاه کنم.

میشل گفت که از رگولاتور می‌خواهد تمام تلفن‌های همراه اپل و همچنین دستگاه‌های تولیدکنندگان دیگر را (در مراحل بعدی) بررسی کند.

اپل دیروز اعلام کرد که آیفون 12 که در سال 2020 عرضه شد، مورد تایید بسیاری از سازمان های بین المللی قرار گرفته است. در همین حال، این شرکت نتایج آزمایشگاهی مختلفی را از اپل و گروه های شخص ثالث به رگولاتور فرانسوی ارسال کرد.

با این حال، مشکلات تشعشعات کشف شده توسط فرانسه در دو آزمایش این هفته منجر به دستور توقف فروش این دستگاه تا رفع مشکل شده و می تواند منجر به محدودیت های بیشتر اپل در اتحادیه اروپا شود. .

تنظیم کننده شبکه آلمانی BNetzA گفت که در حال انجام فرآیندهای مشابه است و در تماس نزدیک با مقامات فرانسوی است. ناظر دیجیتال هلند نیز اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است و خواستار بیانیه این شرکت آمریکایی شد.

محققان در دو دهه گذشته مطالعات متعددی را برای بررسی خطرات سلامتی ناشی از تلفن های همراه انجام داده اند. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، هیچ اثر منفی بر سلامتی کاربران به دلیل استفاده از تلفن همراه مشاهده نشد.

۵۸۵۸

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا