به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای راهبری دولت چهاردهم است. در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری بازتاب آنلاینوی درباره ماموریت جدید رهبر انقلاب محمد مخبر و آینده سیاسی سعید جلیلی توضیحاتی ارائه کرد که بخشی از آن را در ادامه می خوانید.

* به ماموریت جدید آقای مخبر چه امتیازی می دهید؟ به نظر شما ماموریت جدیدی که رهبری به ایشان داده می تواند فضا را برای تندروهایی که اطراف آقای جلیلی و دولت سایه جمع شده اند تنگ کند؟

اولاً آقای مخبر در این دوره گذار رفتار بسیار محترمانه و محترمانه ای از منظر ملی از خود نشان داد. فکر می کنم حتی اگر می خواست در دولت پستی بگیرد، این علاقه از طرف دولت و آقای … پزشکیان همچنین علیرغم انتقادهایی که در مورد واکسن و موارد دیگر به آنها داشتیم، از این پس باید به آنها احترام گذاشت. من فکر می کنم جایگاهی که رهبر انقلاب به ایشان داده اند، برای مشکلی که فکر می کنم بخشی از دولت با بدنه پیدا کرده است، موقعیت بسیار استراتژیک است. من نمی خواهم این را باز کنم.

با این ارجاعات، مخاطبان شما احتمالاً اثرات و خطراتی را که این بدن می تواند ایجاد کند، درک خواهند کرد. فکر می کنم با این تحلیل در نوشته های سیاسی و فضای مجازی موافقم که به نوعی نشان دهنده آغاز پایان حرکت افراطی پیرامون سعید جلیلی و باندش است. من فکر می کنم از این سو می توان نوعی فعالیت سیاسی همراه با انعطاف، تعامل و هماهنگی را ترویج داد و آقای مخبر شایسته آن است.

در انتخابات آینده یک زن پرچمدار جناح افراطی خواهد بود

* آینده سیاسی آقای جلیلی را چگونه ارزیابی می کنید؟ فکر می کنید کار در فضای سیاسی برای شما تمام شده است یا منتظر فرصت جدیدی هستید؟

تا جایی که من به یاد دارم در هیچ انتخاباتی که مردم باید به او رای می دادند مورد اقبال قرار نگرفت و فکر می کنم رای هایی که این بار به دست آورد، رای خودش نیست. نظری است که هدایت شد یا مخاطب مرحوم رئیسی فکر می کرد ادامه بخشی یا نمایندگان این گفتمان است. اما می توانم پیش بینی کنم که سعید جلیلی در انتخابات آینده نامزد نشود. به نظر من یک زن در حال تبدیل شدن به پرچمدار یک جناح افراطی است.

* آیا آنها مهارت و ظرفیت یک زن را دارند؟

من فکر می کنم که این اتفاق خواهد افتاد.

به کدام مردم فکر می کنید؟

جمیله علم الهادی

* آیا برای دوره بعدی ریاست جمهوری … فکر می کنید؟

این ارزیابی من است. این را به خاطر بسپاریم.

27215

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :