دانستنی ها

اینجوری نفس کشیدن بدن شما را نابود خواهد کرد! /جزئیات

یکی از عملکردهای غیرارادی بدن، تنفس است. با این حال، تنفس درست، باعث بهبود سلامت ریه‌ها می‌شود و در طول روز، باعث افزایش شادابی بیشتری می‌گردد.

تنفس، مانند سایر اعمال بدن، یک کار غیر ارادی است. اما باید یاد بگیریم که این کار را به درستی انجام دهیم تا بتوانیم در کل از هر نظر احساس سلامتی و شادابی کنیم.

یکی از اشتباهاتی که افراد هنگام تنفس مرتکب می شوند این است که می خواهند آن را از یک فرآیند طبیعی و ناخودآگاه به یک فرآیند آگاهانه تبدیل کنند و بیش از حد به آن فکر می کنند که باعث استرس، اضطراب و تنگی نفس می شود.

از دهان نفس می کشید

اشتباه دیگری که مردم مرتکب می شوند این است که اغلب به جای بینی از طریق دهان نفس می کشند و این امر به ویژه در کودکان رایج است که می تواند منجر به خشکی دهان و مشکلات جدی تری مانند آسم و آلرژی شود.

در حین تمرین به طور کامل نفس تان را بیرون نمی‌دهید

هنگام دویدن، پیاده روی یا دوچرخه سواری، ما اغلب عضلات شانه و گردن خود را درگیر می کنیم که کارایی سیستم تنفسی ما را محدود می کند. بنابراین، در حین تمرین، باید بر تنفس از طریق بینی و بیرون آوردن از دهان تمرکز کنید. در واقع، برای تنفس متعادل در حین ورزش، تنفس آگاهانه از طریق بینی و تلاش برای بازدم از طریق دهان، تنفس کارآمد را تضمین می کند.

اشتباه می‌ایستید

عدم توانایی در وضعیت ایستادن باعث فشار به قفسه سینه و محدود شدن حرکت دیافراگم می شود و یکی از اشتباهاتی است که باعث می شود خوب نفس نکشید. به جای نفس های آهسته و عمیق که ریه های شما را پر می کند، ممکن است نفس های تند یا کم عمق بکشید که کاملا اشتباه است.

هنگام نفس کشیدن شکم را داخل می‌دهید

داخل دادن شکم در حین تنفس، حرکت دیافراگم را محدود می کند. هنگامی که دم می کنید، استراحت کنید و شکم خود را رها کنید زیرا اگر به آن فشار بیاورید نمی توانید نفس کامل بکشید.

هوای کثیف نفس می‌کشید

تنفس هوای آلوده، به خصوص هوای داخل خانه، اشتباهی است که اکثر مردم مرتکب می شوند و به ریه ها نیز آسیب می رساند. بنابراین، تنفس هوای تمیز و دارای تهویه مناسب بسیار مهم است.

منبع سایت نمناک

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا