اخبار روز

آیا ایران خودرو از مرسدس بنز ضعیفتر است؟ + جزئیات


به گزارش مانیبان، کارخانه جدید مرسدس بنز با نام Factory 56 که خودروهای لوکس این برند را تولید می کند، از استاندارد صنعتی 4.0 بهره می برد. شاید جالب باشد بدانید که برخی از کارخانه های خودروسازان ایرانی مانند ایران خودرو دارای استاندارد صنعتی 4.0 هستند. با وجود امکانات مشابه و مشترک، تولید این کارخانه های پیشرفته با تولید کارخانه های مرسدس بنز کاملا متفاوت است.

یکی یکی از دلایل این تفاوت بزرگ عدم ​​دسترسی به فناوری های جدید است.

زمانی که در کارخانه های ایرانی کارگران مجبورند خودروها را به تنهایی از کارخانه خارج کنند، در این زمان در کارخانه مرسدس بنز خودروها به صورت خودکار و مستقل از کارخانه خارج شده و به سمت پارکینگ حرکت می کنند.

دلیل دیگر این امر عدم حفاظت و مراقبت از این تجهیزات و عدم اهمیت به نیروی انسانی است. وقتی شاسی فولادی کارخانه های مرسدس بنز خودروها را کاملاً مکانیکی و بدون دخالت انسان یا تنظیم سیم کشی خودرو حرکت می دهد، به راحتی قابل دسترسی است. در کارخانه های ایران برخی از کارگران در شرایط خطرناک و حساس این کار را انجام می دهند.

کاهش میزان تولید سفارش داده شده، توجه به امکانات و نیروی انسانی در کنار انتقال فناوری از جمله الزامات بسیار مهم برای افزایش کیفیت خودرو است.

منبع: مگتو


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا