اخبار روز

آیا بالاخره آیفون‌های 14 و 15 رجیستر میشوند؟/ جزئیات دقیق قیمت آیفون‌ 14 و 15

به گزارش پی ام آپ، در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت اپل، آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس، اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ معرفی شدند.

شرکت اپل برای آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به‌ترتیب، ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار بهای تمام شده را اعلام کرده است. با محاسبه نرخ روز دلار (۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان)، قیمت پایه آیفون ۱۵ حدود ۳۹ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان تعیین شده است. در صورتی که، قیمت پایه آیفون ۱۵ پلاس به حدود ۴۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان می‌رسد.

همچنین، شرکت اپل برای آیفون ۱۵ پرو با حافظه‌ ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت، قیمت ۹۹۹ دلار و برای آیفون ۱۵ پرو مکس با حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت، قیمت ۱٬۱۹۹ دلار را اعلام کرده است. این قیمت‌ها به ترتیب معادل حدود ۴۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ۵۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان هستند.

علاوه بر این، این شرکت اپل واچ سری 9 را از 399 دلار (معادل حدود 19 میلیون و 830 هزار تومان) در ایالات متحده عرضه می کند که احتمالا بسته به اندازه یا سایر ویژگی ها متفاوت خواهد بود. اپل واچ اولترا 2 نیز 800 دلار قیمت دارد که معادل حدود 39 میلیون و 760 هزار تومان است.

مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، به صورت رسمی اعلام کرده است که آیفون ۱۴ و ۱۵ در ایران رجیستر نمی‌شوند و واردات آنها قانونی نیست. اما در صورتی که امکان واردات آنها به صورت قانونی وجود داشته باشد، باید به اینکه در هفته‌های نخست عرضه، محصولات اپل با حباب قیمتی بالایی به بازار ایران وارد می‌شوند و قیمت‌های بسیار گزافی دارند، توجه کرد. همچنین، برای واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ با قیمت‌های فعلی، باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۵ درصد حقوق ورودی گمرکی و ۴ درصد مالیات علی‌الحساب را پرداخت کرد. البته سود فروشندگان نیز باید به این قیمت اضافه شود، که مورد آخر پایین نخواهد بود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا