اخبار روز

آیا آب در تهران جیره بندی می شود؟

هر درجه افزایش درجه حرارت بالای 40 درجه با افزایش 5 درصدی مصرف آب مطابقت دارد. با این حساب احتمال قطعی آب در روزهای گرم آینده وجود دارد و تنها گزینه استفاده کمتر از برق و آب است.

سرانه مصرف آب در ایران بالاتر از میانگین جهانی است و با شکستن رکورد جدید مصرف برق، آب مصرفی خانوارها مختل می شود.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب می گوید: افزایش دمای هوا نه تنها مصرف برق را افزایش داده، بلکه روند افزایش مصرف آب را نیز تقویت کرده است. این شرکت با اطلاعیه ای اعلام کرد با حمایت مشترکان امکان ادامه تامین آب شرب فراهم شد و از مشترکان خواست در روزهای آینده از مصرف غیرضروری خودداری کنند.

درخواست چکیده از مردم

شرکت آبفا در اطلاعیه ای هشدار داد: تشکیل توده هوای گرم و افزایش قابل توجه دمای هوا به همراه آن موجب افزایش روزافزون مصرف آب در روزهای اخیر شده است، در شرایطی که تمامی تاسیسات آبرسانی سراسر کشور تامین کننده آب شرب هستند. انتظار می رود مشترکین آب با پرهیز از هزینه های غیرضروری از این شرکت در تامین و توزیع پایدار آب حمایت کنند.

آیا آب جیره بندی شده است؟

ناصر اکبری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل آبفای کشور گفت: با برنامه ریزی های انجام شده اکثر شهرهای کشور بدون مشکل از پیک عبور می کنند.

وی با بیان اینکه شرایط خشکسالی در دهه اخیر و به ویژه در دو سال اخیر تامین آب را با مشکل مواجه کرده است، گفت: در سال 1402 تقریباً 319 شهر با کمبود آب مواجه بودند، اما این شهرها با برنامه ریزی های انجام شده بر این تنش غلبه کردند در اجرای طرح های تنش زدایی، موضوع برنامه ریزی آب در هیچ منطقه ای از کشور در دستور کار نیست.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا