اخبار روز سینما

آگراندیسمن قسمت هشتم نقد اجرای علیرضا عصار در برنامه کنسرتینو یک آقا حرفه ای

مرجان فاطمی | “کنسرتینو” یکی یکی از متفاوت ترین برنامه های ساخته شده در عرصه موسیقی است که علیرضا عصار خواننده محبوب موسیقی پاپ به عنوان مجری برنامه تاثیر زیادی در موفقیت آن دارد. او از یک سو با توجه به موقعیت، تجربه و محبوبیتی که دارد وزنه مهمی در این مسابقات محسوب می شود و از سوی دیگر تلاش برای معرفی چهره های نسبتا ناشناخته و استعدادهای جدید و نیز شور و شوقی که دارد. برای این برنامه بر جذابیت اجرای او افزود. عصار به طور صمیمی و ملموس عمل می کند و در مواجهه با مهمانان و شرکت کنندگان دارای بازداری های زیادی است. او در هر برنامه سعی می‌کند به محدودیت‌های خواننده‌های ایرانی اشاره کند و در عین حال به هنرمندان جوان این امید را می‌دهد که وضعیت نسبت به زمان آنها بهتر شده است و می‌توانند امیدوار باشند که وضعیت بهتری در انتظارشان باشد.

به گزارش بازتاب آنلاین، بازی موفق علیرضا عصار در «کنسرتینو» باعث شده پس از مدت ها شاهد اتفاق مهمی در عرصه موسیقی باشیم. به همین منظور، این هفته را به بررسی ابعاد مختلف اجرای این خواننده و نوازنده محبوب اختصاص داده ایم.

پوشش | علیرضا عصار سال هاست که با لباس مخصوص خود که یک لباس ساده سفید یا مشکی است در کنسرت ها یا مجالس عمومی ظاهر می شود و در «کنسرتینو» نیز همین لباس را حفظ کرده است. مثل همیشه موهای بلندش را به پشت بسته و همان مدل ساده همیشه دارد.

علیرضا عصار با لباس همیشگی خود در برنامه کنسرتینو حاضر شده است.

بررسی پیاده سازی | یکی یکی از دلایل موفقیت «کنسرتینو» حضور علیرضا عصار به عنوان مجری این برنامه است. عصار به عنوان خواننده و نوازنده ای که سال ها فعالیت دارد و از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار است بهترین انتخاب برای اجرای چنین برنامه ای است. با اینکه عصار چیزهای زیادی از موسیقی می‌داند، جز در لحظات خاص که دیالوگ را انتخاب می‌کند، حرف نمی‌زند. او به طور کلی به تماشاگران اجازه می دهد از موسیقی لذت ببرند و اغلب تنها پس از سه اجرا پیر می شوند و بسیار کوتاه صحبت می کنند. نکته مهم دیگر در اجرای او این است که قبل از اجرای هر قسمت توضیح مختصری در مورد آن می دهد و طبق برنامه پیش می رود. از قالب تفسیری معمول خود منحرف نمی شود و لحن را برای تأثیرگذاری بیشتر تغییر نمی دهد. راحت و معمولی صحبت می کند و خیلی وقت ها حتی دستش را از جیبش در نمی آورد. او برخورد دوستانه ای با شرکت کنندگان و عموم دارد و برخوردش با مهمانان بسیار دوستانه است.

علیرضا عصار بزرگترین نقطه مثبت برنامه است
علیرضا عصار با انرژی خوبی برنامه را هدایت می کند.

تنوع ایجاد کنید | جدای از جایگاه و محبوبیت، موضوع مهم بعدی انرژی، علاقه و اشتیاقی است که عصار برای اجرای این برنامه از خود نشان می دهد. رفتار او به گونه ای است که می توانیم اشتیاق او را به این برنامه کاملا احساس کنیم. اگرچه شکل اصلی برنامه ثابت است، اما همواره سعی در ایجاد تنوع در آن دارد. مثلا قسمت هایی اضافه کنید یا برای مخاطب سورپرایز داشته باشید. مثلاً در قسمت اول ترانه ای را با یک خواننده نوجوان اجرا کرد، در قسمت سوم آهنگ «هوس» را برای علی زند وکیلی اجرا کرد و در قسمت چهارم «حال من بیتو» را اجرا کرد. با گروه کوارتت شهرزاد.

نحوه برخورد با مهمانان | از آنجایی که هم از نظر سنی و هم از نظر خوانندگی نسبت به مهمانانی که به برنامه دعوت شده اند برتری دارد، برخورد بسیار صمیمانه ای با آنها دارد. او کنترل زیادی روی هر یک از آنها دارد و طوری رفتار می کند که نشان می دهد برای هنر آنها ارزش قائل است. بارها از زبان او جملات سپاسگزاری درباره مهمان برنامه می شنویم و بیشتر اوقات تاکید می کند که قصد تعریف الکی را ندارد و این را با این نشان می دهد که از نظر او هنرش قابل تحسین است. اگرچه ممکن است مثل خیلی از مجریان جای خاصی آماده کند یا پشت میز بنشیند، اما همیشه در گوشه ای می ایستد یا در کنار مهمانان است. حتی در طول مصاحبه ترجیح می دهد کنار پیانو باشد و پشت میز ننشیند.

علیرضا عصار بزرگترین نقطه مثبت برنامه است
علیرضا عصار در برنامه کنسرتینو اجرای جذابی دارد.

یادداشت مخصوص | خوانندگان و نوازندگان تا پیش از این در هیچ برنامه ای جایگاه خاصی نداشتند. در واقع هنر موسیقی او مورد توجه قرار نگرفت. اولین بار است که علیرضا عصار در «کنسرتینو» درباره آنها صحبت می کند. کنارشان می نشیند و از هنرش می گوید. مثل قسمت اول برای قدردانی از صدایشان با آنها اجرا می کند یا مثل این قسمت جدید از آنها می خواهد که برایش بازی کنند تا خودش اجرا کند. ازدواج او با دختر نوجوان این خواننده در قسمت اول کنسرتینو بسیار مورد توجه قرار گرفت و در فضای مجازی با استقبال خوبی مواجه شد.

«کنسرتینو» به تهیه کنندگی علیرضا عصار چهارشنبه ها روی پلتفرم نماوا منتشر می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا