اخبار روز سینما

آگراندیسمن قسمت سیزدهم تحلیل بازی عباس جمشیدی فر در سریال داریوش. موفقیت در چالش جدید

سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی فر با محوریت ترس و دوستی به قسمت دوم رسید. دو شخصیت داریوش و کاظم متاثر از ترس خود بارها به بن بست رسیده اند و حالا در ابتدای سریال این ترس نه تنها بر دوستی آنها تاثیر گذاشته بلکه تهدیدی بزرگ برای زندگی آنهاست. زندگی می کند. عباس جمشیدی فر در این سریال با نقش دوست قدیمی داریوش و بازی او ظاهر شد. یکی یکی از برنده های این سریال تا اینجای کار است.

به گزارش بازتاب آنلاین، عباس جمشیدی فر سال ها به عنوان بازیگر در سینما و تلویزیون فعالیت کرد اما بعدها با نمایش «جوکر» درخشید و در آثاری چونزخم کاری”، “عصیان”، “سقوط” و فیلم های “کت چرمی” و “تمساح خونین” او اکنون با ایفای نقش جدید در سریال “داریوش” توجه ها را به خود جلب کرده است. به بهانه انتشار قسمت دوم، یک به ویژگی های مهم بازی خود در این سری نگاه کنید.

ویژگی ظاهری در قسمت اول کاظم «داریوش» را برای اولین بار می بینیم که با تی شرت در کارخانه مشغول به کار است، صورتش سرخ و خیس عرق است. پس از آن، او را با لباس مردانه و ساده می بینیم، به جز یک مورد که در کلاس کاراته تمرین می کند.

کاظم با بازی عباس جمشیدی فر سر و بدنی ساده دارد.

اهمیت کاغذ کاظم دوست صمیمی داریوش است. شخصیتی خجالتی و محافظه کار که سعی می کند با داریوش دوست شود اما هر بار شکست می خورد. او با کمک پدرشوهرش کارگاهی باز می کند و در آن کار می کند و تلاشش دوری از مخالفان و شخصیتی به نام بهرام است. در طول این دو قسمت او بارها در موقعیت ها و واکنش هایی قرار می گیرد که ما را به او مشکوک می کند. به نظرمان بر خلاف گفته او صادق نیست و چیزی را از داریوش پنهان می کند. مثلاً در قسمت دوم وقتی داریوش شایعه فرارش را با نامزد سابقش نسرین به او می‌گوید و از او می‌پرسد آیا می‌دانی چه کسی آن را منتشر کرده است، سرش را پایین می‌اندازد و به سادگی می‌گوید که چیزی نگفتم. اما رفتار او به گونه ای است که می توان حدس زد که این سخنان را از روی ترس گفته است. در همان قسمت وقتی نزد بهرام می رود تا درباره آمدن داریوش صحبت کند، به بهرام فاش می کند که داریوش در کوچه است و بعد از افشای آن احساس گناه می کند. در واقع هم کاظم و هم داریوش از ترسشان همیشه نشسته اند. کاظم به کلاس های کاراته می رود تا حداقل این مشکل را حل کند اما داریوش ترس خود را پنهان می کند.

عباس جمشیدی فر بار دیگر در نقشی جدی در این سریال خوش درخشیده است
«کاظم» فردی خجالتی و محافظه کار است که جمشیدی فر در بازی خود به بهترین شکل ممکن نشان داده است.

نوع بازی | جمشیدی فر نقش بسیار مهمی در «داریوش» داشته است. اولاً او مهربان و صمیمی به نظر می رسد و از رفتارش مشخص است که داریوش علاقه خاصی به او دارد. اما در مقابل بهرام و پزشکانش نمی تواند بایستد و از خود مراقبت کند، آثار ترس در چهره اش نمایان است و زبانش بسته است. هر بار که در ترس گیر می کند، چشمانش پر از اشک می شود و نگرانی و غم او را کاملا درک می کنیم. او یک سری ترس، نگرانی و نفرت همراه با مهربانی و صمیمیت از خود نشان داده است و در کنار اینها رفتارهایی دارد که در برخی زمینه ها مرموز به نظر می رسد. یکی جذابیت بازی های او در قسمت دوم و در سکانس کاراته به چشم می خورد. جایی که یک آماتور با اعتماد به نفس کمی پیشرو و پیروز می شود. او احساس می کند که می تواند مقابل همه بایستد، اما وقتی با رفتار بد فروشنده رستوران مواجه می شود و در آستانه اخراج قرار می گیرد، می بینیم که نمی تواند و به جای استفاده از فن مورد نظر، به آن آسیب می زند. نمکدان و نوشابه را بردارید.

«داریوش» به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی فر با بازی هادی حجازی فر، زیلا شاهی، مهرداد صدیکیان، عباس جمشیدی فر، سحر دولتشاهی، محسن قصابیان، امیر نوروزی، رایان سرلک و… ساخته شده است. و چهارشنبه ها روی پلتفرم فیلم نت نمایش داده می شود. در حال حاضر دو قسمت از این مجموعه منتشر شده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا