اخبار روز سینما

آگراندیسمان قسمت یازدهم بررسی بازی سحر گلدوست بازیگر نقش ثریا در سریال آخر شب | مهمان ناخوانده

«در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پهننده یکی یکی از مهمترین سریال های اخیر شبکه سرگرمی خانگی است. سریالی که این روزها همه جا از آن صحبت می شود و توانسته بخش مهمی از جامعه را با خود همراه کند. به بازی موفق پارسا پیروزفر، هدا زین العابدین و علیرضا داونژاد، انتخاب سحر گلدوست برای نقش ثریا اضافه شده است. یکی یکی از اتفاقات مهم این سریال است. گلدوست توانسته جای یک زن ساده از طبقه پایین را بگیرد و به تهدیدی برای زندگی بهنام و ماهی تبدیل شود.

به گزارش بازتاب آنلاین، سحر گلدوست یکی او یکی از استعدادهای کشف شده توسط اصغر فرهادی است. او ابتدا در فیلم «قهرمان» به عنوان دختری ساده و تنها شیرازی معرفی شد که حاضر بود برای رهایی رحیم از زندان دست به هر کاری بزند. حالا آیدا پرهناده بسیار هوشمندانه او را در نقش ثریا انتخاب کرده است.

ظاهر و آرایش سحر گلدوست کاملاً مطابق با انتظارات عمومی از یک زن این طبقه اجتماعی است.

ویژگی ظاهری ثریا به عنوان زنی معرفی می شود که در طبقه فرودست بزرگ شده و برای فرار از خانواده خیلی سریع ازدواج کرده است. الان هم وضعیت مالی خوبی ندارد و با پرورش زالو امرار معاش می کند. با توجه به این شرایط، آرایش و پوشش او به درستی و با دقت انتخاب شده است. بیشتر اوقات آرایش چندانی نمی کند، فقط وقتی می خواهد توجه بهنام را جلب کند و به او نزدیک شود یا شبی که پیش او می ماند، او را با آرایش و لباس های رنگارنگ می بینیم. معمولا به جای شال، روسری و ژاکت ساده می پوشد. در انتخاب لباس او دقت شده است که از ماهی ساده تر و جذاب تر به نظر برسد و به هیچ وجه با او مقایسه نشود.

سحر گلدوست کشف اصغر فرهادی است که در خاشان در سریال حضور داشت
سحر گلدوست در نقش «ثریا» تعبیر باورپذیر را بلد بود.

اهمیت کاغذ ثریا در موقعیت زنی قرار می گیرد که می تواند اعتماد از دست رفته بهنام را بازگرداند. بهنام که همیشه در مقابل ماهی احساس بی کفایتی می کند، از هر نظر به فردی نیاز دارد که او را تایید کند و طبیعتا زنی که نه موقعیت اجتماعی و شغلی مناسبی داشته باشد و نه از نظر ظاهری جذابیت خاصی داشته باشد، بهترین گزینه است. بهنام می‌داند که رابطه‌اش با ثریا هیچ هزینه‌ای برایش ندارد و باید آن را برای کسی توضیح دهد، بنابراین وقتی ثریا از وابستگی به او صحبت می‌کند، بدون اینکه حتی فکرش را بکند، در حالی که هنوز به ماهی علاقه دارد از او خواستگاری می‌کند. . ثریا که ازدواجش شکست خورده و عشق هیچکس را ندیده است، پس از سالها تحمل تنهایی، حالا حاضر است برای ماندن در کنار بهنام و قبول همه شرایط، دست به هر کاری بزند، حتی اگر مدت رابطه آنها یک شب باشد. از طرفی نقش ثریا هم بسیار مهم است. ماهی که در ابتدا ثریا را تحقیر می کند، پس از علاقه بهنام به زنی که به نظر او هیچ لیاقتی ندارد، حسادت می کند و از خود ایراد می گیرد.

سحر گلدوست کشف اصغر فرهادی است که در خاشان در سریال حضور داشت
سحر گلدوست در تمام صحنه های احساسی سریال توانسته مخاطب را با خود همراه کند.

نوع بازی | سحر گلدوست در دیالوگ ها، در راه رفتن و در ظاهر سعی کرده متواضع به نظر برسد. به خصوص وقتی با بهنام و ماهی روبه رو می شود سعی می کند نشان دهد که از تفاوت جایگاه خود و آنها آگاه است. اما این تواضع باعث نشده اعتماد به نفس او از بین برود. او به خوبی می داند که چگونه به یک مرد نزدیک شود و همسر سابقش را حسادت کند. مثلاً در جایی که با ماهی درباره شکنجه هایی که بهنام به او کرده است صحبت می کند، بلافاصله از صیغه یاد می کند تا استحکام رابطه آنها را نشان دهد و سپس می گوید که خیلی ها دوست داشتند با او باشند و او می داند که همین مورد. باز هم خوبه که ماهی تحقیر شده. از سرت بیرونش کن از طرفی بهنام سعی می کند ضعیف و تنها جلوه کند تا همدردی او را برانگیزد و بتواند به او نزدیک شود. حتی وقتی بهنام به او می‌گوید دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم، می‌گوید از روی ضعف حرف می‌زند و بحث را به جایی می‌رساند که عادت کرده وقتی کارشان تمام می‌شود، او را مثل زالو دور می‌اندازند تا او به بهنام بدهد. یک درد دل او احساس زنی تنها و درمانده، اما در عین حال مشتاق توجه و علاقه مند به ابراز عشق و محبت را بسیار دقیق به تصویر کشیده است.

«در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پهننده بر اساس فیلمنامه مشترک آیدا پهننده و ارسلان امیری و انتشارات پارسا پیروزفر، هدی زین العابدین، علیرضا داوودنژاد، سحر گلدوست، نسرین نصرتی و… جمعه ها در پلتفرم «فیلم نت».

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا