اخبار روز سینما

آگراندیسمان قسمت شانزدهم نقد بازی الناز ملک در سریال زخم کاری 3 | چهره ای که نمی شناسیم

الناز ملک اولین بار در سال 1401 با بازی در مینی سریال «سقوط» با مردم آشنا شد. او در آن سریال به عنوان چهره ای جدید در نقش دختر مظلومی که توسط همسرش فریب خورده و در شرایطی آتش زا زندگی می کند و مورد ظلم سران داعش قرار گرفته بود، توانست توجهات را به خود جلب کند و بازی قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد. از خودش زمانی که نام او در لیست بازیگران فصل دوم این سریال قرار گرفت، اعلام شد که منتظر یک بازی موفق دیگر از او هستیم. او در فصل دوم و سوم این سریال به ایفای نقش می پردازد. یکی یکی از زنان مرموز اطراف مالیک معرفی می‌شود و سعی می‌کند بازی متفاوتی نسبت به بازی خودش ارائه کند، اما تاکنون موفقیت چندانی در این سریال نداشته است.

به گزارش بازتاب آنلاین، فصل سوم.زخم کاری تاکنون نسبت به فصل دوم اثر موفق تری محسوب می شود و توانسته بخشی از مخاطبان سریال را بازیابی کند اما هنوز به قوت فصل اول نرسیده است. در این هفته نگاهی می اندازیم به اجرای الناز ملک در “زخم کاری».

ظاهر سیما متناسب با طبقه اجتماعی او طراحی شده است.

ویژگی ظاهری | سیما در فصل دوم به عنوان زنی زیبا و فریبنده معرفی شد که حاضر شد با مردی همسن و سال پدرش ازدواج کند تا از طریق او قدرت بگیرد. در آرایش و طرز لباس پوشیدن او تصویری از ظاهر جدید و تلاش برای جذابیت بیشتر دیده می شد. این مشکل باعث شد تا او مقابل سمیرا با بازی رعنا آزادی ور حاضر نشود. در ابتدای فصل سوم به دلیل شکست روحی، سرش را تراشید. هیچ وقت مشخص نشد که قصد کارگردان از این تصمیم چیست، اما بیشتر مواقع سیما را با کلاه می بینیم. برعکس، سمیرا آرایش بی عیب و نقصی دارد اما سعی می کند سرکوب شده به نظر برسد.

الناز ملک در سریال
شکاف یکی او یکی از زنان نزدیک به «ملک» است که نتوانسته افکار عمومی را متقاعد کند.

اهمیت نقش | در حال حاضر یکی او یکی از زنان نزدیک به مالک است که از سوی دیگر با شخصیت طلوعی ارتباط نزدیکی دارد. او سعی می کند هم برای طلوعی و هم برای مالک شخصیت قابل اعتمادی به حساب بیاید، اما با توجه به قسمت های اخیر چندان موفق نیست. سیما می خواهد از مدارکی که علیه طلوعی دارد به نفع مالک استفاده کند. به نظر می رسد او به مالک علاقه مند است و نگران نزدیکی سمیرا، کیمیا و پانته آ به او است. در این اندیشه است که همه را رها می کند و در جای خاصی می نشیند.

الناز ملک در سریال
الناز ملک هنگام ارائه پیچیدگی های رفتار «سیما» بسیار لکنت می کند.

نوع بازی | مهمترین نقطه ضعف الناز ملک در “زخم کاریتلاش او برای رسیدن به نقش سیما مشهود است، درست است که مرموز بودن یکی از ویژگی های شخصیتی اوست، اما بعد از این همه قسمت هنوز نتوانسته ایم به این شخصیت نزدیک شویم و نمی دانیم. با او چه کنیم چون در ابتدا می دانستیم که سمیرا، مالک و طلوعی چه هستند و تا کجا قرار است در داستان پیش بروند، اما این سوال در مورد شخصیت سیما که می دانست چگونه باید درگیر شود احساسات مخاطبان او در سریال پاییزی، بسیار ملموس و معتبر بود، حالا به نظر می رسد در این قالب برایش سخت باشد، البته باید بیشتر منتظر بمانیم و ببینیم که آیا واقعا این نوع بازی است نقطه ضعف سریال یا اگر کارگردان قصد داشته از این ویژگی ها برای بهره بردن از موضوع دیگر سریال استفاده کند.

«زخم کاری 3» به کارگردانی محمدحسین مهدویان به صورت اختصاصی جمعه ها از طریق پلتفرم «فیلمو» به نمایش در می آید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا