پیش‌تر علاوه بر «افزایش مساحت»، متقاضیان تبدیل به احسن، به دنبال ارتقای منطقه محل سکونت خود یا کاستن از عمربنای واحد مسکونی محل سکونتشان بودند، اما حالا عمده متقاضیان تبدیل به احسن آن‌هایی هستند که می‌خواهند مساحت واحدشان را افزایش دهند.

امروزه در بازار خانه های 80 تا 100 متر مربعی عمدتا خانه های دوم یا افرادی وجود دارند که می خواهند آپارتمان خود را بهبود بخشند.

این افراد متقاضیانی هستند که قصد فروش آپارتمان کوچک خود و بهبود آن را از نظر «مساحت» دارند. یعنی خانه کوچک خود (50 تا 70 متر مربع) را با آپارتمان های بزرگتر (عمدتا 80 تا 100 متر مربع) عوض کنند.

پیش از این متقاضیان تبدیل احسن علاوه بر «افزایش مساحت»، به دنبال بهبود مساحت سکونت خود و یا کاهش عمر مفید واحد مسکونی خود بودند، اما اکنون اکثریت متقاضیان تبدیل احسن را کسانی تشکیل می دهند که خواهان افزایش متراژ مساحت واحد خود هستند.

برخی از این متقاضیان به قصد افزایش امکانات رفاهی محل سکونت یعنی تبدیل واحد مسکونی بدون پارکینگ و آسانسور به آپارتمان با یکی دو عنصر ذکر شده وارد بازار می شوند تا نسبت به خرید آپارتمان اقدام کنند. . اگرچه هنوز هم تبدیل‌هایی به منظور بهسازی محله یا کاهش سن بنا وجود دارد، اما سهم آنها در این گروه از معاملات مسکن نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

جدول زیر شامل مشخصات آخرین فایل های عرضه شده به بازار املاک با متراژ 80 تا 100 متر مربع (محدوده مورد تقاضای اکثریت خانه های بازار املاک) می باشد.

588475_792

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *