اخبار روز سینما

چگونگی کسب درآمد در «آپارات»!

به نقل از شمانیوز، درآمدزایی از طریق تولید محتوا از جمله مواردی است که جایگاهی را در بین فعالان این حوزه باز کرده و سایت های متعددی برای آپلود و انتشار آنها ایجاد شده است.

یوتیوب یکی از معروف ترین ها در این فضاست که البته کار با آن مشکلات خاص خودش را دارد، به همین دلیل چند سالی است که همین قالب «آپارات» در ایران شروع به کار کرده و به یک جایگزین منطقی تبدیل شده است. هر چقدر هم که یک موضوع را جستجو کنید، قطعا ردی از آن را در این مجموعه با محتوای بصری آن خواهید یافت.

آپارات با میلیون ها کاربر و فالوور دنبال کننده صفحه مورد نظر خود، اخیرا در رتبه پنجم پربازدیدترین سایت پخش ویدئو قرار گرفته و طبق آمار ارائه شده به بیش از 2.8 میلیارد استریم ویدئو در ماه رسیده است. .

از این موارد که بگذریم، به سراغ بحث درآمدزایی از طریق این سایت می رویم که به گفته برخی از کاربران فعال آن با کوچکترین امکاناتی ممکن است اتفاق بیفتد.

یوتیوبرها را به آپارات منتقل کنید

محمدحسن نقیعی یکی از این کاربران است که به همراه همسر و دو فرزند نوجوانش حدود دو سال است که با 60 هزار مشترک ماهیانه حدود 50 میلیون تومان درآمد دارد. او که تولید کننده محتوای مفرح و خانوادگی است، معتقد است در این مدت بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در سایت های دیگر به عنوان تجربه شخصی خود به آپارات رفته اند.

این کاربر با بیان اینکه حدود یک سال و نیم است که شاهد پیشرفت در روند به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی بوده است، افزود: در این مدت یوتیوبرهای زیادی به آپارات آمدند. این نشان دهنده محبوبیت دوربین ها و بازدید بالای این مجموعه است. همچنین پس از آشنایی نزدیک به دو سال با آپارات، از یوتیوب وارد آپارات شدیم، زیرا با تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که آپارات مخاطبان خوب و قابل توجهی دارد و همانطور که به صورت خانوادگی در مسیر تولید محتوا پیش می رفتیم. محتوای فرهنگی سرگرم کننده و ما خانواده را انتخاب کردیم. این منطقه با استقبال خوب مردم مواجه شد.

درآمد برابر دریافتی از آپارات و یوتیوب

نقیعی با مقایسه درآمد آپارات و یوتیوب گفت: نکته جالب درآمدزایی این است که درآمد ما از آپارات و یوتیوب یکسان است که این اتفاق برای سایر کاربران فعال به خصوص به دلیل نحوه دسترسی به فضای خارجی و مسئله اینترنت. تا حدودی اعمال شود. در واقع باید گفت که این فضا توانسته به شکل قابل توجهی بین عموم خود و بقیه کاربران راه پیدا کند.

به گفته وی ابتدا به سراغ خرید تجهیزات تصویربرداری رفت اما بعد به این نتیجه رسید که تنها با یک گوشی می توان محتوای با کیفیت مطلوب تولید کرد و افزود: علاوه بر استفاده از گوشی به عنوان دوربین، حتی می توان از آن استفاده کرد. برای ویرایش.همان تلفن همراه و در کل نیازی به داشتن و تهیه تجهیزات خاص نیست.

200 میلیون در ماه تدریس ریاضی

علاوه بر این کاربر، آپارات مدتی است که میزبان معلمان بسیاری در مقاطع مختلف تحصیلی بوده است که از جمله آنها می توان به محمد آهنگردودی اشاره کرد که قبل از شیوع ویروس کرونا در این فضا کار خود را با تدریس ریاضیات آغاز کرد و اخیراً علاوه بر مقطع ابتدایی به تدریس نیز پرداخته است. سطح اول متوسطه را نیز به تمرینات خود اضافه کرده است.

وی که به درآمد ماهانه حدود 200 میلیون رسیده است، با تاکید بر اینکه فعالیت در زمینه تولید محتوای تصویری نیاز به تسهیلات خاصی ندارد، اظهار داشت: نیازی به امکانات خاصی نیست، حتی میکروفون هم نداشتم و داشتم. گوشی من را به میکروفون تبدیل کردم زیرا هیچ میکروفونی آن کیفیت را ندارد. علاوه بر اینها از برنامه ضبط صفحه (ضبط تصاویر صفحه) استفاده کردم. و این است که پیشرفت در این فضا بیش از امکانات نیاز به خلاقیت دارد.

تولید محتوا بدون نیاز به نصب

این مدرس با اشاره به دلیل حضورش در آپارات و انتخاب این فضا گفت: خیلی ها به من گفتند که در تلگرام، اینستاگرام و فضاهایی که وجود دارد فعال باشم اما با توجه به تجربه هایی که دارم فکر می کنم این حضور در فضایی مثل آپارات که مخاطب پایدار باشد، خیلی بهتر است و فالوورها را پراکنده نمی کند. همچنین به گفته مخاطبان آپارات، این فضا از ظرفیت خوبی برخوردار است. گاهی اوقات با تأخیر کمی در پرداخت مواجه می شویم اما شکی نیست که این مجموعه در ایران رتبه اول را دارد.

آهنگرداوودی بر صبر و تمرین برای پیشرفت در این فضا تاکید کرد و یادآور شد: هر روز حدود 6 ساعت وقت گذاشتم و در این چند سال هر روز به تولید محتوا ادامه دادم، در واقع تداوم در این زمینه می تواند هر کاری را برای کسی انجام دهد که در هر کاری موفق شود. زمینه ای که در آن کار می کنند

از تهران تا رشت و هر جای دنیا

محمد شکری یکی دیگر از کاربرانی است که به گفته خودش توانسته بیش از 23 هزار نفر را با میکروفون با خود همراه کند و در گروه معروف دوربین ها قرار بگیرد. او چندین سال است که به طور مستمر در زمینه ارائه فیلم، سریال و مستند فعالیت می کند. او از اردیبهشت ماه 1398 به آپارات پیوست و اکنون با ویدئوهایی که ترکیبی از تبلیغات فیلم ها و سریال های خارجی است به طور متوسط ​​ماهیانه 15 میلیون تومان درآمد دارد. متن و صدای خودت

این کاربر 29 ساله با اشاره به امکان کسب درآمد از آپارات در هر کجا که هستید، گفت: من در آپارات از تهران شروع به کار کردم اما اکنون یک سال است که در رشت هستم و بخشی از هزینه های زندگی خود را از طریق پرداخت می کنم. این اسپاسیو بریندو، اتفاقی که به من کمک زیادی کرد، مخصوصاً در این مدت که ساکن رشت شدم.

وی که حدود 5 تا 6 ساعت برای تولید 6 محتوا وقت می گذارد، بر ادامه در این راستا تاکید کرد و گفت: بسیاری از افراد به دنبال نتایج سریع هستند و زود ناامید می شوند، اما در هر محیطی با صبر و پشتکار می توان نتیجه گرفت. به ویژه آپارات که در دو سال اخیر رشد خوبی داشته و اتفاقات جالبی را به خود دیده است.

شکری همچنین به طرح ویژه درآمدزایی آپارات پرداخت و با اشاره به فضای پیشرفت در این حوزه در آپارات، خاطرنشان کرد: در طرح ویژه درآمدزایی بسیاری از فعالان انگیزه بیشتری برای ادامه راه پیدا کردند. همچنین می توان گفت این مجموعه فرصت مناسبی در زمینه درآمدزایی و تراکم فالوورها برای علاقه مندان به تولید محتوا است چرا که هر فردی با حداقل امکانات می تواند روی آن کار کند.

در پایان با توجه به مناظرات باید گفت که برای قرار گرفتن در فضای اشتراک ویدیو مانند آپارات هرکسی می تواند با حداقل امکانات کار خود را آغاز کند و از این طریق روند و میزان خلاقیت هر یک را ادامه دهد. بستگی خواهد داشت. آینده مسیر خود را مشخص کنید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا