اخبار روز

آهنگ المپیک پاریس از دور خوب است (+ عکس)

به گزارش ایمنا، طبق گزارش ها، در آغاز المپیک 2024 پاریس، تمامی مناطق اطراف رود سن تحت حفاظت قرار گرفته و هواداران از این سطح باورنکردنی از تدابیر امنیتی ناراضی هستند. پلیس فرانسه دوربین های امنیتی در مقیاس بزرگ و سیستم نظارت تصویری مبتنی بر هوش مصنوعی را مستقر کرده است که جنجال برانگیخته است.

بیشتر پل‌هایی که دو ساحل رود سن را به هم متصل می‌کنند بسته هستند و مقامات دسترسی به مرکز شهر معروف پاریس را محدود کرده‌اند. آنها یک منطقه بزرگ در نزدیکی رودخانه را که شامل لوور، نوتردام و برج ایفل می شود را به روی عموم بسته اند و عموم مردم می توانند با دادن یک کد QR ویژه به ساکنان محلی، افرادی که در آنجا کار می کنند، یا وارد شوند. افرادی که پول به دست آورده اند رزرو نشان می دهند.

این وزارتخانه گفت که بیش از 200000 درخواست برای کدهای دسترسی “Pass Jeux” از طریق وب سایت خود دریافت کرده است.

بلوارهای بزرگ پاریس، بناهای تاریخی بزرگ و کافه‌های شلوغ نیز در این هفته به محدودیت‌ها اضافه شدند. بیش از 44000 حصار فلزی ناخوشایند که چهره شهر را در چشم پاریسی ها خراب کرده اند، دسترسی به همه چیز از موزه لوور گرفته تا ایل سن لوئی معروف را مسدود کرده اند. این دیوارهای به اصطلاح موقت به عنوان بخشی از اقدامات امنیتی گسترده ساخته شده است.

آهنگ بازی های المپیک پاریس از دور خوشحال می شود

مقامات فرانسوی تمام تلاش خود را برای محافظت از میلیون‌ها گردشگر و ورزشکار که برای بازی‌های تابستانی به پایتخت فرانسه می‌آیند با توجه به حملات تروریستی اخیر در کشورشان انجام داده‌اند، اما همه این فعالیت‌ها مورد استقبال فرانسوی‌ها قرار نگرفته است. با بسته شدن ایستگاه های اصلی مترو و بسته شدن تمام خطوط منحصراً برای استفاده در المپیک، این رویداد زندگی محلی را برای هفته ها مختل خواهد کرد.

پاریسی ها از اینکه رفت و آمد روزانه آنها مختل شده است عصبانی هستند. حتی دوچرخه سوارانی که فضای زیادی در ترافیک اشغال نمی کنند، تحت تاثیر محدودیت ها قرار می گیرند و ناراحت می شوند.

UMIH، یک سازمان نمایندگی هتل ها و رستوران ها در فرانسه، فاش کرده است که رستوران ها و کافه ها در مناطق قرنطینه تا 60 درصد از گردش مالی خود را از دست می دهند. مقامات فرانسوی قول جبران بخشی از این خسارات را داده‌اند، اما این اعلامیه در شرایطی است که ادعاهای جبران خسارت بعداً در کمیسیون ویژه بررسی می‌شود و ممکن است به نتیجه مثبتی نرسد.

آهنگ بازی های المپیک پاریس از دور خوشحال می شود

موش موزی و جوندگان

اگرچه قرار است المپیک پاریس جشنی برای معاشرت و تعامل باشد، اما جمعیت زیاد موش های شهر مسئولان را نگران می کند زیرا تعداد موش های شهر برای ساکنان و بازدیدکنندگان شوخی نیست و می تواند باعث شرمساری مسئولان شود.

اگرچه کارشناسان شهری علاوه بر دستور پاکسازی شهر از هرگونه باقیمانده مواد غذایی، اقدام به بستن فاضلاب اطراف اماکن نیز کرده اند، اما همچنان در برخی مناطق موش های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، پارک پشت برج ایفل، جایی که والیبال ساحلی برگزار می‌شود، و باغ‌های لوور، که مشعل المپیک در آن روشن می‌شود، زمانی پر از موش‌ها بود و اکنون بیشترین نگرانی را به خود اختصاص داده است.

کارشناسان معتقدند که موش های پاریسی نباید ریشه کن شوند زیرا در نگهداری فاضلاب مفید هستند. نکته این است که آنها باید در فاضلاب باقی بمانند و خروجی فاضلاب طوری طراحی شده است که از فرار این جوندگان جلوگیری شود. روش مهم دیگر آب بندی سطل های زباله است که به درستی اجرا نشده است.

آهنگ بازی های المپیک پاریس از دور خوشحال می شود

مشکلات حمل و نقل

ازدحام ترافیک نیز به نارضایتی هواداران کمک کرده است، زیرا بسیاری از خیابان‌ها و بزرگراه‌هایی که پاریس را به حومه شهر متصل می‌کنند شامل خطوط ویژه «پاریس 2024» است که برای مقامات المپیک در نظر گرفته شده است، که سفر را برای عموم دشوار می‌کند.

بسیاری از ایستگاه های قطار پاریس نیز بسته هستند و برای کسانی که به دنبال حمل و نقل عمومی هستند مشکلاتی ایجاد می کند. رانندگان تاکسی هم اکنون معترض هستند که بیش از نیمی از درآمد معمول خود را از دست داده اند زیرا به نظر آنها ترافیک در خیابان ها بسیار ضعیف سازماندهی شده است. علاوه بر این، تمام پروازهای پاریس در روز افتتاحیه لغو شد.

آهنگ بازی های المپیک پاریس از دور خوشحال می شود

محله های غیربهداشتی

حذف زباله ها و تمیز کردن خیابان ها بر عهده ی 7500 خدمه نظافت و جمع آوری شهر است که اعتصاب سه هفته ای آنها منجر به انباشته شدن بیش از ده هزار تن زباله در خیابان ها شد.

یک کمپین اجتماعی تصاویری از سطل های زباله، مبلمان فرسوده خیابان و فضاهای سبز نامناسب منتشر کرده است که به شهرت شهر لطمه زده است. برای مقابله با پیامدهای این کمپین، بلوارها و میادین این شهر زیباسازی شده و بسیاری از بناهای تاریخی نیز اصلاح شده است که انتقاد برخی از اهالی را برانگیخته است زیرا معتقدند مسئولان به جای حل مشکلات، سعی در پنهان کردن مشکلات دارند. آنها

آهنگ بازی های المپیک پاریس از دور خوشحال می شود

بطری های آب آلوده

فقط یک هفته قبل از المپیک، بطری‌های آب با برند پاریس 2024 که از اواخر آگوست 2023 تا اوایل ژوئن در فرانسه فروخته می‌شد، به دلیل اینکه حاوی مقادیر بیش از حد ماده شیمیایی بود که با مقررات بهداشتی مطابقت ندارد و به طور بالقوه برای سلامت مصرف‌کنندگان مضر است، فراخوانده شدند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا