اخبار روز

آنچه نباید همزمان با شیر بخوریم

شیر نر یکی این یک غذای سالم برای انسان است و عادات نادرست نوشیدن شیر می تواند به شما آسیب برساند. شیر حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند کلسیم است. منیزیم و پروتئین هایی که نقش بسیار مهمی در بدن انسان دارند. بنابراین با وجود ممنوعیت مصرف زیاد این ماده، بسیاری از مردم بیشتر از گذشته تمایل به نوشیدن شیر دارند.

شیر و پرتقال:

به گزارش نمناک، هرگز نباید پرتقال را یک ساعت بعد یا قبل از نوشیدن شیر مصرف کنید زیرا پروتئین موجود در شیر می تواند با آن تداخل داشته باشد. اسید نارنجی پاین امر هضم غذا را مختل می کند. علاوه بر این، در این مدت نباید سایر میوه های اسیدی مصرف کنید.

شیر و میوه ها:

80 درصد پروتئین شیر را کازئین تشکیل می دهد. اگر شیر را با میوه بخورید، مقدار زیادی کازئین در بدن شما باقی می ماند و هضم و جذب آن آسان نیست و ممکن است باعث آسیب شود. اسهال این بستگی به خود فرد دارد و بنابراین هرگز نباید آب و شیر را همزمان مصرف کنید.

شیر داغ و شکر:

شیر سرشار از لیزین است که با فروکتوز واکنش نشان می دهد، به خصوص اگر آن را در دمای بالا مصرف کنید، در نتیجه سم لیزین تشکیل می شود که برای بدن انسان مضر است. بنابراین هرگز نباید به شیر تازه جوشیده شکر اضافه کنید، آن را اضافه کنید و باید صبر کنید تا خنک شود و سپس این کار را انجام دهید.

شیر و دارو:

وقتی افراد دارو مصرف می کنند، می خواهند برای نوشیدن دارو به جای آب از شیر استفاده کنند و در واقع شیر تاثیر زیادی در جذب دارو در بدن دارد.

در این مدت شیر ​​یک لایه نازک بر روی سطح دارو تشکیل می دهد و به همین دلیل کلسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی موجود در شیر می تواند باعث واکنش شیمیایی با دارو و تشکیل یک ماده غیر اشباع در آب شود که از اثربخشی دارو جلوگیری می کند. در بدن. بنابراین هرگز نباید داروها را تا یک ساعت قبل یا بعد از دادن شیر مصرف کنید.

شیر و شکلات:

شیر منبع غنی پروتئین و کلسیم است شکلات حاوی اسید اگزالیک مصرف این دو با هم می تواند منجر به تشکیل اگزالات کلسیم غیر اشباع شود و همچنین تاثیر زیادی بر جذب کلسیم از طرفی باعث خشکی مو، اسهال و رشد ضعیف در افراد می شود.

شیر و آنتی بیوتیک ها:

اگر شیر را با آنتی بیوتیک هایی مانند کینولون ها مانند سیپروفلوکساسین و لواکین می نوشید، این داروها به کلسیم معده متصل می شوند و جذب بدن نمی شوند و اثر آنها از بین می رود.

شیر و گوشت:

خوردن شیر همزمان با گوشت و ماهی مضر است و باعث احساس سنگینی معده، انسداد اندام های گوارشی و یبوست می شود. اگر زن باردار شیر را با گوشت قرمز یا سفید بخورد، این چنین است یبوست و قلب پیچه به نوزادش منتقل می شود.

شیر و تخم مرغ:

برخی افراد در وعده صبحانه شیر با تخم مرغ می خورند اما نمی دانند که خوردن همزمان این دو غذا مضر است و خوردن همزمان تخم مرغ و شیر برای قلب و مغز نیز مضر است. بنابراین بعد از خوردن تخم مرغ سه ساعت صبر کنید تا این غذا هضم شود و سپس شیر بنوشید.

موز و شیر:

بسیاری از مردم شیر را همراه با موز مصرف می کنند، اما نمی دانند که موز و شیر سموم جدی ایجاد می کنند که باعث ایجاد اختلال در آنها می شود، بنابراین هرگز موز و شیر را با هم نخورید زیرا ذهن را کند می کند، شما را خسته می کند و فرآیند هضم را در بدن کاهش می دهد.

شیر و آناناس:

هرگز نباید شیر و آناناس را ترکیب کنید زیرا آناناس حاوی بروملین است و در ترکیب با شیر باعث ناراحتی می شود. سردرد، درد معده، عفونت، اسهال و تهوع. این ترکیب برای کودکان خطرناک است.

شیر و خیار:

مصرف همزمان شیر با ترشی و غذاهای شور مضر است و باعث یخ زدن شیر در معده می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا