پیشتر دفتر نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان اعلام کرده بود که میقاتی از اظهارات محمدباقر قالیباف مبنی بر آمادگی تهران برای مذاکره با فرانسه بر سر اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت تعجب کرده و آن را دخالت آشکار در امور لبنان خوانده است.

یک منبع ایرانی نزدیک به سخنگوی شورای اسلامی تاکید کرد که اظهارات وی درباره آتش بس در لبنان به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به محمدباقر قالیباف، سخنگوی شورای اسلامی ایران به المیادین گفت: آنچه قالیباف در مورد آتش بس در لبنان گفته است به هیچ وجه صحت ندارد و متمایز

این منبع توضیح داد: قالیباف در مواضع خود تاکید کرد که از آنچه دولت و مقاومت لبنان در زمینه آتش بس حمایت می کند، ایران نیز از آن حمایت خواهد کرد.

این منبع به المیادین گفت: هدف از همکاری با اروپا کمک به توافق آتش بس مورد تایید دولت و مقاومت در لبنان است.

پیشتر دفتر نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان اعلام کرده بود که میقاتی از اظهارات محمدباقر قالیباف مبنی بر آمادگی تهران برای مذاکره با فرانسه بر سر اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت تعجب کرده و آن را دخالت آشکار در امور لبنان خوانده است.

دفتر میقاتی تاکید کرد که موضوع مذاکره برای اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت بر عهده دولت لبنان است و همه باید از این جهت حمایت کنند.

دفتر میقاتی اعلام کرده است که وزارت امور خارجه کاردار سفارت ایران را در خصوص اظهارات قالیباف احضار می کند.

پیش از این محمدباقر قالیباف، سخنگوی شورای اسلامی شهر ضمن تاکید بر لزوم اجرای عملیات وعده صادق 2، بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی به لبنان نیز تاکید کرده بود.

روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: رئیس مجلس ایران گفت که ایران آماده مذاکره برای آتش بس در لبنان با پاریس است.

این مصاحبه در حاشیه نشست اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو سوئیس انجام شده و شامگاه پنجشنبه منتشر شده است.

قالیباف همچنین در پاسخ به سوالی درباره عملیات صادق 2 که پایگاه های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد، گفت: تاریخ به ما آموخته است که رژیم صهیونیستی فقط زبان خشونت را می فهمد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر با برشمردن تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این رژیم با حمله به ماموریت دیپلماتیک ما در سوریه، تعدادی از مقامات عالی رتبه ایران را به شهادت رساند، اما علیرغم پاسخ ما در عملیات صادق، اسماعیل هنیه را به شهادت رساند مهمان ما در یک مراسم رسمی در تهران.

قالیباف تاکید کرد: اگر واکنشی نشان ندهیم، رژیم صهیونیستی به حملات خود ادامه خواهد داد.

قالیباف در جریان سفر خود به ژنو از مجالس جهان خواست تا علیه جنایات رژیم صهیونیستی وارد عمل شده و مسیر امنی را برای ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق جنگ زده لبنان و غزه باز کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قبل از ورود به ژنو سفری یک روزه به بیروت داشت و از مناطق مورد حمله رژیم صهیونیستی بازدید کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما