اخبار روز

آنها پرونده مالیاتی 3.2 میلیون نفر را از مشاغل و شرکت ها تعیین کردند

به نقل از شمانیوز

به گزارش سایت طلا، مهدی محدی بک نظر در خصوص درخواست برخی فعالان اقتصادی مبنی بر تمدید مهلت اظهارنامه مالیاتی تجاری و مشاغل اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی در حال حاضر برنامه ای برای تمدید مهلت ندارد و تا پایان 31 خردادماه امکان استفاده از تبصره 100 قانون مالیات های مستقیم با تسلیم اظهارنامه وجود دارد.

وی گفت: طبق قانون مهلت تسلیم اظهارنامه تا پایان خرداد ماه است و تمدید مهلت تنها منوط به تصویب جلسه شورای هماهنگی رؤسای سه قوه یا تصویب مجلس و در حال حاضر سازمان امور مالیاتی برنامه ای برای تمدید مدت زمان ندارد، بنابراین تاجران زمان باقی مانده برای تعیین تکلیف مالیاتی خود را دارند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: تا ظهر امروز حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر از صاحبان مشاغل، فرم یادداشت ماده 100 را تکمیل و بیش از 600 هزار نفر اظهارنامه مالیاتی داده اند و در مجموع بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر دارای پرونده مالیاتی هستند. اختصاص داده شده برای سال گذشته البته تجربه نشان می دهد که در روزهای اخیر حجم مراجعات به سامانه و ثبت اظهارنامه افزایش یافته است.

محدی بک نظر اظهار داشت: سال گذشته حدود 3 میلیون و 88 هزار نفر از تسهیلات تبصره 100 استفاده کردند و یک میلیارد و 370 میلیون نفر اظهارنامه دادند و کل مشمولان تبصره 100 و اظهارنامه بیش از 4 میلیون نفر و 450 هزار نفر بوده است. .

به گفته موحدی، تحلیل آمارهای موجود نشان می‌دهد که نیمی از افرادی که به صورت تبصره در ماده 100 شرکت کرده‌اند، مالیات آن‌ها به صفر رسیده است، یعنی بابت عملکرد خود در سال 1401 مالیات پرداخت نمی‌کنند. کسانی که از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی به اقامتگاه مالیاتی اینجانب مراجعه کرده و یا از طریق فرم تبصره 100 قانون مالیاتی وارد شده اند، مالیات آنها را نقد یا اقساط پرداخت می کنم و یا اظهارنامه می کنم و این اظهارنامه توسط کارشناسان بررسی می شود.

به گزارش سایت طلا، دولت تصمیم گرفته است با تسهیل کار اتحادیه ها و شرکت هایی که از طریق تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم وارد می شوند، مالیات آنها با الگوریتم های موجود به راحتی شناسایی می شود و می توانند به صورت نقد یا اقساط پرداخت کنید و مالیات شما قطعی می شود اما کسانی که می خواهند اظهارنامه کنند اظهارنامه آنها توسط کارشناسان مالیاتی بررسی می شود.

کل مالیات اتحادیه ها و شرکت ها حدود 6 درصد از درآمد مالیاتی است، اما تعداد افراد درگیر زیاد است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا