اخبار روز

بخشنامه مهم آموزش و پرورش در خصوص لباس فرم!/جزئیات


به گزارش پی ام آپ، تابستان هر سال پس از اتمام مراحل ثبت نام دانش آموزان در مدارس از ابتدا شهریور ماه ساخت لباس فرم مدارس آغاز شد; رویه رایج در سال های اخیر این است که در اغلب موارد مدرسه فرم خاصی را به والدین ارائه می کند و آنها با مراجعه به محصول و ساخت لباس فرم به رنگ و مدل آن پی می برند.

اگرچه مسئولان آموزش و پرورش می گویند اجباری برای تهیه لباس فرم مدارس وجود ندارد، اما آنچه خانواده ها در سال های اخیر با آن مواجه بوده اند، الزام به تهیه لباس فرم مدارس به صورت سالانه است که قیمت ها بسته به جنس و کیفیت پارچه متفاوت است. در بیشتر موارد خانواده ها از کیفیت پارچه راضی نیستند.

در یک بررسی اجمالی برای سال تحصیلی جدید متوجه شدیم که حداقل قیمت لباس فرم در تهران از 350 هزار تومان شروع می شود. از طرفی به دلیل الزام به ساخت لباس فرم و تغییر رنگ و طرح لباس دانش آموزی در هر پایه، اگر دانش آموزی بخواهد لباس فرم سال تحصیلی قبل را بپوشد، این امکان وجود ندارد.

معاون دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که هیچ الزام و اجباری برای تهیه لباس فرم مدارس از تولیدی خاص وجود ندارد.

هراتی در این خصوص گفت: در آیین نامه اجرایی، هیئت مدیره مدارس و انجمن اولیا و مربیان مجاز به تصمیم گیری در خصوص لباس فرم دانش آموزی هستند و برنامه ریزی و اقدام برای تهیه لباس به انجمن اولیا و مربیان واگذار شده است. لذا قانونگذار تکلیف لباس فرم را بر عهده مدرسه گذاشته است.

وی ادامه داد: بخشنامه‌هایی به استان‌ها ارسال شده و چگونگی عملکرد آنها برای تهیه لباس فرم بدون ایجاد زحمت برای والدین تعیین شده است.

معاون دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره مواردی که در این بخشنامه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در این بخشنامه مقرر شده است با توجه به شرایط اقتصادی ملاحظاتی رعایت شود. از جمله اینکه مدرسه نباید هر سال طرح و رنگ لباس را تغییر دهد تا دانش آموزان بتوانند لباس های سال قبل را بپوشند. همچنین می توانند برای تهیه لباس با برخی تولیدکنندگان مذاکره کنند، اما اجباری برای تهیه لباس از تولیدکننده خاصی وجود ندارد و خانواده می توانند طرح و رنگ لباس را خودشان بسازند.

محسن رئوف معلم و مشاور خانواده انجمن اولیا و مربیان نیز در ابن باره گفت: متأسفانه بازار پوشاک مدارس برای دانش آموزان وجود دارد. اینکه بازار از لباس مدرسه سوء استفاده کند و خانواده ها را تحت فشار قرار دهد قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: با فشار یا حمله به والدین یا تمایل به خرید لباس در یک فروشگاه خاص با قیمت خاص در شرایط اقتصادی فعلی موافق نیستم.

دستورات بخشنامه را واضح دید و گفت: روش کار ایده آل است. از طریق سیستم هایی مانند شاد می توان بخشنامه با تمام زیرساخت ها را برای حل بسیاری از اختلافات در معرض دید قرار داد.

رئوف خاطرنشان کرد: نباید به برخی خانواده ها و دانش آموزان برچسب این مدل عملکرد زد. بنابراین، برگزاری سریع جلسه والدین ورودی برای غلبه بر این بحران از همان ابتدا راحت است.

منبع: تسنیم


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا