دانستنی هاسبک زندگی

آموزش تهیه یک صبحانه خوشمزه و مقوی با شیره سیب

آب میوه ها معمولا از میوه هایی مانند انگور، انواع توت ها و انجیر تهیه می شوند. آب میوه از آنجایی که شکر و شیرینی طبیعی دارد و در فرآیند پخت آن شکری اضافه نمی شود، بسیار سالم و مغذی است و افرادی که از مصرف شکر و شیرینی های مصنوعی منع می شوند، می توانند با خیال راحت آن را به عنوان مربا یا صبحانه شیرین مصرف کنند. جالب است بدانید که با میوه سیب می توانید یک آب میوه خوشمزه و مقوی درست کنید که می توان از آن به عنوان مربا با کره استفاده کرد و از آن برای تزیین انواع کیک، فیلینگ یا دسر استفاده کرد. شاید به نظر برسد که تهیه آب سیب کار سختی است، اما به شما اطمینان می دهیم که کار بسیار ساده ای در پیش دارید، کافیست شروع کنید و ما را در ادامه این مقاله دنبال کنید.

آموزش آشپزی سریع با آب سیب/این صبحانه خوشمزه و سالم را امتحان کنید

مواد مورد نیاز 

سیب: 2 کیلو
چوب دارچین: 1 عدد.
آب: به مقدار لازم

آموزش سریع آشپزی آب سیب/این صبحانه خوشمزه و مقوی را امتحان کنید

طرز تهیه

برای تهیه آب سیب ابتدا سیب ها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و هسته های آن را جدا کنید. حالا سیب ها را در قابلمه مناسب و عمیقی می ریزیم و چوب دارچین را داخل آن می گذاریم. حالا آب را به قابلمه اضافه کنید و بریزید تا سیب ها کاملا ببندند. قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید و حرارت را ملایم کنید تا سیب ها به آرامی بپزند. پس از پخته شدن سیب ها، حرارت را خاموش کنید و بگذارید سیب ها کاملا خنک شوند. چوب دارچین را بردارید و حالا سیب ها را در مخلوط کن بریزید تا کاملا مخلوط شوند. سپس سیب مخلوط شده را از توری بسیار ریز یا پارچه ریز رد کنید و کمی فشار دهید تا آب سیب خالص خارج شود و تفاله سیب داخل شیشه باقی بماند.

آموزش آشپزی سریع با آب سیب/این صبحانه خوشمزه و سالم را امتحان کنید

در مرحله بعد آب سیب شفاف را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. در این مرحله حتما ته قابلمه را بردارید. بعد از برداشتن لایه ها و به جوش آمدن آب سیب، حرارت را کم کنید و کار دیگری انجام ندهید. اجازه دهید آب سیب حدود 2 ساعت بجوشد و غلیظ شود. بعد از این مدت یک قاشق غذاخوری آب سیب را در نعلبکی ریخته و کنار می گذاریم تا خنک شود و وقتی خنک شد و متوجه شدید که غلظت آن کافی است حرارت را خاموش کرده و بعد از آماده شدن آب سیب خنک می شود. داخل شیشه های تمیز و خشک بریزید و در جای خنک نگهداری کنید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا