به گزارش مانیبان به نقل از تجارت نیوز، سومین مرحله ثبت نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از روز شنبه ۳۰ مهرماه آغاز می شود و مشمولان با ارائه مدارک مورد نیاز می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند. بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، میزان اعتبارات مستمری بگیران در سال 1403 با 10 میلیون تومان افزایش نسبت به سال گذشته بالغ بر 30 میلیون تومان بوده است. نرخ سود این وام چهار درصد و مدت بازپرداخت آن دو سال است. اما شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان

بازنشستگان متقاضی این وام باید حداقل 78 سال سن داشته باشند و حداقل 20 سال سابقه بیمه داشته باشند. علاوه بر این، حساب بانکی شما نباید مسدود شود یا تلفن همراه شما به نام شما ثبت شود. علاوه بر این، متقاضیان نباید سابقه چک بلامحل یا بدهی معوق به سیستم بانکی (برای متقاضی یا سایر ضمانت‌های وام) داشته باشند. ضمنا حداقل موجودی حساب مورد نیاز برای دریافت این سرویس 100000 تومان می باشد و متقاضیان نباید در دو سال گذشته از این سرویس استفاده نکرده باشند.

همچنین در این مرحله ۴۰ هزار وام قرض الحسنه با تعیین سهمیه مشخص برای هر استان به بازنشستگان و مستمری بگیران واجد شرایط پرداخت می شود و با به حد نصاب رسیدن ثبت نام کنندگان، سایت به صورت خودکار بسته می شود.

چگونه برای دریافت وام بازنشستگان ثبت نام کنیم؟

متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی جهت ثبت نام اولیه این وام با ورود به سایت کانون بازنشستگان تهران و در قسمت خدمات پرمصرف گزینه “ثبت وام” را انتخاب کنند. در گام اول بازنشستگان باید مشخصات هویتی خود شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره مستمری، تلفن همراه، آدرس و دلیل درخواست را وارد کنند.

نکته قابل توجه در این مرحله این است که متقاضیان برای ثبت نام در این وام نیازی به کارت عضویت کانون بازنشستگان تهران ندارند و تنها به پنج صفر در ردیف شماره عضویت و تاریخ اول در ردیف اعتبار نیاز دارند. اسفند 1403 را وارد کنید، شماره مستمری و کد شعبه نیز در کارت عضویت بازنشستگان موجود است.

در صورت موافقت بانک رفاه با درخواست متقاضی برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، این موضوع از طریق پیامک به شماره همراه آنها اطلاع رسانی می شود. در نهایت بانک عامل اقدامات اداری و بررسی های لازم را برای بازپرداخت وام آغاز کرده و مبلغ این تسهیلات پس از گذشت حدودا یک هفته به حساب بازنشستگی متقاضی واریز می شود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما