اخبار روز

آملی لاریجانی: نسل جدید سوال دارد، سوال هم دعوا ندارد/ جوانان را از دین فراری ندهیم

لاریجانی گفت: امروز دعوت اسلام باید چنین باشد که نسل جدید سوال دارد و سوال هم دعوا ندارد.

صادق آملی لاریجانی شامگاه پنجشنبه 11 آذرماه در مراسم یادبود و یاد حجت الاسلام والمسلمین صفرعلی ادبی (ره) از چهره های ماندگار، مؤسس و مدیر حوزه علمیه ولی عصر(عج) وی در روستای فرامک هزارجریب که به دومین فیلسوف معروف بود در حسینیه قلتگاه بهشهر به این نکته اشاره کرد که تبلیغ وظیفه پیامبران الهی بوده و آنان سفیران رسالت خداوند بوده اند. وی گفت: روحانیت باید تلاش کند که موعظه زیادی داشته باشد و به وظیفه خود عمل کند.

وی با بیان اینکه زندگی کنونی ما پیوسته در ترس است، افزود: اما پیامبران الهی فقط از خدا می ترسیدند.

میزان مشارکت رای دهندگان؛ کلیدواژه های رایج در بیانات رهبر انقلاب / مروری بر 25 سخنرانی انتخاباتی در 4 دهه + جدول

رئیس تشخیص مصلحت نظام توضیح داد که عده ای مجاهد می شوند، جهاد خود برتر از جهاد بدنی است و جهاد نفس دشوارتر است.

این مسئول با بیان اینکه ما در مسیر زندگی یاری می جوییم و صراط مستقیم عبادت حق است، تصریح کرد: وی ادامه داد: آنچه را که حق می گوید باید انجام دهیم و اگر انجام شد انسان عبد است. خیشیت از خداوند حمایت بزرگ روحی و معنوی می خواهد که کار اولیاء الهی و اهل مجاهدت و مبارزه نفس است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه به قدردانی از امکانات زندگی و مصداق تبلیغ دین، خاطرنشان کرد: دعای حضرت معصومه مستجاب است و کسی مانند مرحوم نویسنده و عالمی که تمام شب و روز و ماه ها را در آن جا ماند. و سالها بحث دین شد.» و شیعیان اولیای خدا را جمع کردند از مصادیق احیاء هستند و باید برای خود و وقت خود ارزش قائل باشیم و آن را با این دروغ تلف نکنیم که عمر ما به سرعت می گذرد.

آیت الله آملی لاریجانی با یادآوری اینکه خداوند برای همه ما آماده است و باید به دستورات الهی عمل کنیم، تصریح کرد: مسئولیت ائمه اطهار در تطهیر، تقوا و تلاش برای دوری از گناهان و صدقه است و بزرگ‌ترین عذاب برای کسی است که از قافله عقب مانده است. .

وی گفت: یهودیان هزاران کودک را در غزه کشتند، به ارزش های الهی، انسانی و اخلاقی بی احترامی کردند و مردم بی گناه را کشتند.

آملی لاریجانی تصریح کرد: رهبری موضوع عجیبی نیست و اگر کسی شک دارد لطف کند پاسخ دهد رهبری است. فرمود: در دین، تعلیم به کسی، رهبری است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج تصمیم حکیمانه و حکیمانه امام است که باقیات فضایل آن حضرت محسوب می شود و در سراسر جهان اثرگذار است.

وی گفت: امروز باید آبروی اسلام به گونه ای باشد که نسل جدید سوال داشته باشد و سوال هیچ استدلالی نداشته باشد. همچنین اسلام و دین را رواج دهیم و جوانان را از دین فراری نکنیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا