اخبار روز

آمریکا یک غیرنظامی سوری را با یک عضو القاعده اشتباه گرفت و آن را کشت!

در گزارشی اعلام شده توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل، معلوم شده که در ماه مه، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با شلیک یک پهپاد، با کشتن یک شخص سالخورده ۶۰ ساله غیرنظامی در شمال ادلب، به جانبازی وارد شده است. در ابتدا، نیروهای آمریکا مدعی شده بودند که یک فرد عضو القاعده را به هلاکت رسانده‌اند.
با این حال، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش خود، به این موضوع پرداخته و به طور واضح عنوان کرده است که ارتش آمریکا در جریان حمله خود، برای کشتن یکی از اعضای برجسته گروه تروریستی القاعده، یک شخص بی‌گناه را کشته است.

به گزارش اسپوتنیک، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در سوم ماه مه، یک غیرنظامی 60 ساله را در حمله پهپادی در شمال ادلب کشت. نیروهای آمریکایی در ابتدا ادعا کردند که یکی از اعضای ارشد القاعده را کشته اند.

در این گزارش آمده است که سنتکام سپس اعلام کرد که پس از تکمیل فرآیند ارزیابی تلفات غیرنظامی، تحقیقات رسمی را آغاز کرده است.

“سازمان ملل” به دستاوردهای خود پی برده است که فردی غیرنظامی به نام مرد کشته شده در حمله هوایی ایالات متحده بوده، که هیچ ارتباطی با گروه‌های تروریستی نداشته است. این سازمان در انتظار انتشار نتایج تحقیقات “سنت‌کام” می باشد.

“شورای حقوق بشر” سازمان ملل، در گزارش خود اظهار کرده است که حملات هوایی ایالات متحده در سوریه، بدون برنامه‌ریزی کافی و بررسی دقیق هدف، ممکن است اصل احتیاط در حملات را نقض کرده باشد.

این سازمان بین‌المللی در گزارش خود مشخص کرده است که در سوریه، به شکل گسترده‌ای که هر چه بیشتر بخواهید، حقوق بشر و قوانین انسانی نقض می‌شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا